Calonge. Calonge i Sant Antoni és un dels municipis europeus escollits per impulsar el projecte Wifi4EU

El passeig de Sant Antoni és una de les zones on s’ha desplegat el projecte Wifi4EU

Calonge i Sant Antoni és un dels municipis europeus escollits per impulsar el projecte Wifi4EU, que té l’objectiu de permetre a qualsevol ciutadà que pugui connectar-se a Internet de manera gratuïta des de qualsevol punt del territori europeu. L’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha instal·lat 20 antenes en diferents espais del municipi, gràcies a la subvenció de 15.000 euros que ha rebut de la Unió Europea.

El projecte Wifi4EU busca proporcionar a tota la Unió Europea, tant a residents com a visitants, accés a Internet de qualitat superior (una xarxa wifi d’alta velocitat, 30Mbps) mitjançant punts d’accés situats en determinats espais públics. Els espais on l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha instal·lat les 20 antenes són: a la Plaça de la Concòrdia, Plaça Major, Plaça Catalunya, Plaça de la Llibertat i tot el passeig marítim des d’Es Monestri a Torre Valentina. Les zones Wifi4EU estan identificades amb unes plaques de color blanc i amb les sigles WIFI4EU.

La iniciativa, que actualment redueix l’àmbit d’actuació als municipis, forma part de la primera fase del projecte Wifi4EU. La segona fase, que s’implementarà en els pròxims mesos, ja abraçarà l’àmbit europeu. La instal·lació, manteniment i gestió d’aquesta xarxa es va adjudicar mitjançant licitació pública a l’empresa Ghofi ALTANETICA SL. L’objectiu final del projecte Wifi4EU exigeix que qualsevol ciutadà pugui connectar-se a Internet de manera gratuïta en tot el territori europeu, sense haver de donar credencials cada vegada, permetent-lo navegar lliurement. L’alta de la connexió es realitza a través del mòbil, mitjançant un portal captiu que envia un SMS amb un codi d’accés.

1629364391image004.jpg
1629364391dsc_1661.jpg