Blanes. Blanes celebrarà la ‘Festa Major Petita dels Copatrons’ 2021 del 20 al 22 d’agost estrenant nou emplaçament

Només falta una setmana perquè Blanes, la ciutat on comença la Costa Brava, es capbussi de ple en el segon cicle festiu més important que allotja al llarg de l’estiu: la Festa Major Petita dels Copatrons. Després que el passat mes de juliol es va celebrar la Festa Major de Santa Anna, la patrona de la vila, ara toca homenatjar als Copatrons, Sant Bonós i Sant Maximià, que celebren el seu sant el 21 d’agost.

Per segon any consecutiu, les mesures de contenció de la COVID han fet modificar sensiblement tant el contingut com el continent dels actes que habitualment se celebren a Blanes amb motiu de la Festa Major Petita. Tindrà lloc del 20 al 22 d’agost, de divendres a diumenge, i inclourà activitats pensades per cobrir un gran ventall de gustos lúdico-musicals i d’entreteniment, així com d’edats dels blanencs i blanenques i dels nombrosos visitants que escullen Blanes.

Estrena d’una nova ubicació: la Plaça dels Països Catalans

Una de les principals novetats de la Festa Major Petita dels Copatrons 2021 és la ubicació on s’allotjaran gairebé totes les activitats, llevat de les dues més institucionals, que ja tenen un emplaçament lligat directament amb la temàtica de què es tracta. La nova ubicació és la Plaça dels Països Catalans, un espai creat fa menys d’una dècada, situat arran de mar, i al costat d’una de les principals vies d’entrada al municipi.

En aquest emplaçament s’hi allotjaran des de l’esbojarrada banda dels ‘Biflats’ fins a música de sardanes, passant per havaneres i un espectacle infantil. La major part d’actuacions –tenint en compte la calorosa època de l’any en què ens trobem- tindran lloc al vespre -llevat dels actes més oficials que es faran al matí-, així com la festa infantil, que serà a la tarda.

‘Biflats’, ‘La Flama de Farners’ i la VII Cantada d’Havaneres de Blanes

La música de diferents estils serà el principal atractiu de la Festa Major Petita des del primer fins al darrer dia. El tret de sortida el marcarà el concert de ‘Biflats’ programat pel divendres 20 d’agost a partir de les 10 de la nit. La banda més esbojarrada de Catalunya, creada l’any 2015 a Blanes, trenca motlles amb la seva música gamberra que vol acostar la sonoritat de la cobla a les noves generacions i exportar-la a l’exterior.

Amb aquesta premissa, el compositor blanenc Xavier Pendon i el lletrista Edgar Massegú (Pulpopop) van impulsar fa sis anys el projecte que aplega una vintena de músics de formacions tan diverses de grups de rock català com Els Pets, Sau o Pulpopop. Amb aquesta combinació tant explosiva com eclèctica l’espectacle amb so de cobla promet no deixar indiferent a ningú.

L’endemà dissabte l’escenari de la Plaça dels Països Catalans es vestirà de gala amb motiu que s’escau el 21 d’agost, és a dir: la festa dels Copatrons, Sant Bonós i Sant Maximià. Per això, de nou a les 10 de la nit, serà el torn d’un concert amb música de sardanes a càrrec d’una de les formacions més prestigiades del territori: la cobla ‘La Flama de Farners’, dirigida justament pel músic i compositor blanenc Jordi Molina.

Per últim, el diumenge 22 d’agost la Festa dels Copatrons 2021 es tancarà amb dos darrers ingredients, i el primer d’ells arribarà a les 6 de la tarda amb l’espectacle infantil ‘Superbleda’, protagonitzat per la pallassa homònima, que dóna nom al títol de la funció. El segon ingredient té entitat pròpia, ja que es tracta de la VII Cantada d’Havaneres de Blanes, amb tres formacions dalt l’escenari, amb un complet concert que començarà a les 9 de la nit. Actua com amfitrió el grup blanenc ‘Cabotatge’, amb2  convidats d’excepció: ‘Els Pescadors de l’Escala’ i ‘Empordanet’.

Actes més Oficials de la Festa dels Copatrons: Ofrena Floral i Missa

Els actes més oficials de la Festa Major Petita dels Copatrons 2021 tindran lloc el dissabte 21 d’agost, quan el santoral assenyala la festa de Sant Bonós i Sant Maximià. Serà aquest dia quan hi haurà els dos actes més oficials del cicle festiu, tal com marca la tradició de fa molts segles.

Les dues activitats encetaran precisament la jornada del dissabte: a 2/4 de 12 es farà la tradicional Ofrena Floral que encapçalarà l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, acompanyat de regidors i regidores del consistori blanenc. Tot seguit, a les 12 del migdia, hi haurà la no menys tradicional Missa en Honor als Copatrons a l’Església Santa Maria.

Reserva d’entrades a partir del dilluns 16 d’agost

La nova ubicació dels actes de la Festa Major Petita dels Copatrons 2021, la Plaça dels Països Catalans, ha canviat sensiblement el lloc on habitualment se situa l’escenari, que estarà davant la font ornamental que corona aquest vial. Amb capacitat per allotjar unes 200 localitats, tal com ja s’ha vingut fent des de fa més d’un any, l’aforament serà limitat en seguiment de les mesures COVID.

Per aquest motiu, caldrà fer reserva prèvia d’entrades, que es podran començar a demanar gratuïtament a partir d’aquest proper dilluns, 16 d’agost, a través del portal https://www.entrapolis.com/ca/ Hi haurà un únic control d’accés que també vetllarà pel compliment de les mesures de prevenció del coronavirus, i es repartirà gel hidroalcohòlic a l’entrada del recinte, on caldrà dur la preceptiva mascareta, així com mantenir la distància de seguretat.

1629190048l'alcalde_i_el_regidor_de_cultura_amb_el_cartell_2021_-_1.jpg
1629190048l'alcalde_i_el_regidor_de_cultura_amb_el_cartell_2021_-_4.jpg