Blanes. Blanes continua lluitant contra el càncer amb nou material de la campanya ‘A Blanes, no em fumis la platja!’

La ciutat on comença la Costa Brava segueix lluitant aquest estiu contra el càncer a través de la campanya endegada enguany per l’Ajuntament de Blanes i l’AECC-Catalunya Contra el Càncer a Girona. La suma d’esforços de diversos departaments del consistori blanenc i de la delegació local de l’AECC ha fet possible activar tota una sèrie de recursos amb un objectiu comú.

Per això, s’ha presentat el nou material de la campanya que du per lema ‘A Blanes, no em fumis la platja!’, que juga amb el doble sentit que té en català com a campanya antitabac, i com a sentit figuratiu que s’estan malmeten de mala manera les platges al fumar-hi. La campanya no pretén prohibir, sinó demanar a la ciutadania que col·labori amb el seu objectiu i no fumi a les platges perquè puguin esdevenir en espais lliures de fum.

Es vol aconseguir que siguin uns espais saludables, i contribuir a què la conseqüència d’aquest hàbit, les burilles que habitualment es barregen amb la sorra, deixin de proliferar-hi, malmetent el medi ambient. La presentació del nou material instal·lat aquesta setmana  s’ha fet comptant amb els principals artífexs de la campanya: la tinenta d’alcalde de Salut, Marina Vall·llosada; el cap de Protecció Civil, Josep Lluís Pouy; i dues representants de l’AECC-Catalunya Contra el Càncer de Blanes: Isabel Canaleta –la seva presidenta- i Antònia Espunya.

Elements de la Campanya ‘A Blanes, no em fumis la platja!’
Dos dels nous elements de la campanya són diverses veles instal·lades diàriament als Llocs de Socors que coordina Protecció Civil per fer el Servei de Vigilància, Salvament i Socorrisme de les platges; cartells amb vinils ubicats en diversos espais d’accés a les platges. També s’ha instal·lat una pancarta de grans dimensions molt visible, en un dels llocs més cèntrics de la vila: la Plaça Catalunya.

Als cartells, a banda de l’eslògan blanenc, també hi ha apareix el hashtag de la campanya ‘Espais Sense Fum’ de l’AECC #RESPIROLLIURE, així com un breu text que resumeix el seu objectiu: ‘Espai Lliure de Fum: entorn saludable que contribueix a reduir els casos de càncer’. Està escrit en 4 idiomes: català, castellà, anglès i francès.

Paral·lelament, la campanya també s’està fent de manera més proactiva a través de l’acció dels Agents Ciutadans que coordina el Departament de Protecció Civil de l’Ajuntament de Blanes. Són 12 persones que aquest estiu, per segon any consecutiu, s’encarreguen de controlar el compliment de les mesures COVID a les platges. Els Agents Ciutadans informen als i les banyistes sobre la campanya, demanant la seva col·laboració perquè sigui realitat.

En cap cas no demanen que es deixi de fumar, sinó que informen sobre els beneficis de deixar el tabac. Per poder fer aquesta tasca de manera més efectiva i amb raons de fonament, tant els Agents Ciutadans com els homes i dones que estan fent el Servei de Vigilància, Salvament i Socorrisme –que també coordina Protecció Civil- han rebut una formació específica, comptant amb el suport de personal especialitzat de l’AECC-Girona.

D’altra banda, aquest mes d’agost s’organitzarà una jornada per treure les molestes burilles que hi ha a les platges i, de pas, contribuir a la neteja i protecció del medi ambient. La campanya ‘A Blanes no em fumis la platja’ s’ha organitzat amb el suport de diferents Departaments de l’Ajuntament: Salut-Medi Ambient, Neteja i Residus, Participació Ciutadana, Protecció Civil i Policia Local, Serveis Municipals i Alcaldia.

Un 40% dels càncers es poden prevenir amb hàbits saludables
Segons l’AECC-Catalunya Contra el Càncer, el 40% dels càncers es poden prevenir amb hàbits de vida saludables, per això un dels seus cavalls de batalla és que es deixi el tabaquisme. En aquest sentit, la campanya ‘Espais Sense Fum’ actua modificant entorns on es mou la població per facilitar hàbits de vida saludables d’una manera efectiva i equitativa.

Des de l’AECC es recorda que en l’actualitat el consum del tabac és un factor de risc important de malalties no transmissibles: cardiovasculars, càncer, respiratòries, diabetis, etc. L’objectiu és que augmenti la prevenció del càncer mitjançant una iniciativa que amplia l’abast dels espais sense fum en zones que, com són les platges, estan freqüentades per menors d’edat.

1628073862Nou Material (9).JPG

1628073863Nou Material (12).JPG