Altafulla. Ensemble Martinu obrirà aquest dimecres 4 d'agost el 34è Festival Internacional de Música d'Altafulla

El tret de sortida a la 34a edició del Festival Internacional de Música el donaran els Ensemble Martinu aquest dimecres 4 d’agost, a les 22 hores, hora habitual dels set concerts que acollirà la plaça de l’Església d’Altafulla.

Els Ensemble Martinu, de Praga, és un quartet integrat per piano, flauta, violí i violoncel que ens presentaran obres de Joseph Haydn, Antonin Dvorák, Felix Mendelssohn i Zedenek Lukás.

El conjunt apareix amb freqüència en diversos cicles de concerts i festivals de música, com ara el Festival de la Filharmònica Txeca en Rudolfinum, Festival Primavera de Praga, Festival Estrenes de Praga, festival Tardor de Moràvia i altres. Ha efectuat diverses gires de concerts per tot el món. Ha tocat en la majoria dels països europeus.

Cal esmentar el Festival de Música de Pequín a la Ciutat Prohibida, festival Conde Duque a Madrid, festival Primavera de Budapest, Festival Internacional de Música Santorini, un dels més antics festivals europeus de música de cambra.

Ensemble Martinu va ser fundat en 1978 pel flautista i professor del Conservatori de Praga Jan Riedelbauch i el seu germà Josef Riedelbauch, violinista de l'Orquestra Simfònica de Praga FOK. Van col·laborar amb el grup J.Pípal, F.Kúda i J.Pěruška.

L’any 1993, després duna curta pausa en les activitats, les actuacions van ser restablertes pel flautista Miroslav Matějka, l’actual líder artístic del conjunt. A més del repertori tradicional dels segles XVIII i XX, incloent les obres de Dvorak, Beethoven, Ravel, el conjunt es concentra especialment en la interpretació de la música de Bohuslav Martinu, així com de les obres dels autors contemporanis txecs per a quartets i trios de piano amb flauta.

En el seu repertori figuren obres que incorporen elements de rock, jazz, blues i swing. En 2003 va obtenir Ensemble Martinu el més prestigiós Premi per al millor conjunt de la música de cambra que atorga anualment Associació per a la Música de Cambra de la Filharmònica Txeca.

Al portal web www.altafulla.cat queden les últimes entrades disponibles per a aquest primer concert.

La programació
Dos dies després, el divendres  6 d’agost, serà el torn del Quartet de Vent Harmoni. Ells obriran el primer cap de setmana d’agost, que clourà el Trio amb Piano.

El dimarts 10 d’agost serà el torn de retrobar-se amb un dels directors artístics del certamen, Claudi Arimany, que pujarà a l’escenari acompanyat de Santi Escura, Eduard Sánchez, Jordi Cabarrocas i Ferran Guillamet amb la proposta Classic Meets Jazz.

Albert Sardà l’ha destacat com “el concert més especial que cada any s’inclou la programació, i que en altres edicions ha tingut el tango o les bandes sonores de pel·lícules com a eix vertebrador”.

La setmana següent, també dimarts, dia 17 d'agost, la protagonista a la plaça de l’Església serà l’Orquestra de Cambra de Terrassa 48, uns clàssics del certamen, amb Antonio García Egea que els acompanyarà al violí.

L’òpera, la sarsuela i la cançó també tornaran a sonar a l’escenari de la Vila Closa amb una nit protagonitzada per Laia Cladellas (soprano) i Gonzalo Redondo al piano.

El dimarts 24 d’agost, el FIM clourà l’edició d’enguany amb Música per acordió, de la mà de la intèrpret Olga Morral.

Entrades a la venda
Les  entrades  per als concerts i els  abonaments ja es poden adquirir per diferents vies.

A l'Oficina de Turisme de la plaça dels Vents
Per Internet al web www.altafulla.cat.
Als dispositius INFOTACTILE de la plaça del Pou i de la plaça dels Vents.

El preu de les  entrades per a un concert és de 15 €. També es pot comprar un  abonament  de 4 concerts a 49 € o bé fer-se amb un abonament per la totalitat del certamen per 65 €. A més a més, els titulars del  Carnet Jove de la Generalitat gaudiran d'un 50% de descompte.

1627981971FOTO BLEDAR ZAJMI CB.JPG

1627981971FOTO VERONIKA BOHMOVA.JPG