Banyoles. Banyoles oferirà revisions mèdiques esportives a baix cost a infants de famílies vulnerables

La Clínica Salus Infirmorum de Banyoles oferirà revisions mèdiques esportives a baix cost a infants i joves de famílies vulnerables de la ciutat. La mesura forma part d’un conveni signat entre l’Ajuntament de Banyoles i la Clínica amb l’objectiu de promoure la inclusió social a través de la pràctica esportiva.

El conveni signat entre l’Ajuntament i el centre sanitari vol facilitar les revisions mèdiques esportives a infants de famílies en risc d’exclusió que formen part del Programa d’Accessibilitat Esportiva. El programa pretén promoure la inclusió social a través de l’esport facilitant l’accés a la pràctica esportiva d’infants i joves de famílies vulnerables. En aquest sentit, a través del conveni subscrit es bonificarà el 75% del cost de les revisions mèdiques als infants i joves que hagin estat derivats pels serveis socials bàsics.

El regidor d’Esports, Jordi Congost, ha explicat que el conveni s’inscriu “en el treball que porta a terme aquest govern municipal des de fa temps per promoure l’accessibilitat i la inclusió social en el món de l’esport eliminant o reduint, en la mesura del possible, les barreres existents perquè la pràctica esportiva arribi a tothom”.

Per la seva banda, Lluís Viguera, director general corporatiu de l’Institut de Religioses de Sant Josep de Girona, propietari de la Salus, ha assegurat que “l’Institut i la Clínica estem molt satisfets de poder col·laborar amb l’Ajuntament vetllant per la salut i la inclusió d’infants i joves, alhora que donant suport a l’esport a la ciutat. L’atenció a les persones que més ho necessiten forma part dels valors de la nostra institució.”

Amb l’objectiu de difondre l’activitat esportiva entre infants i joves, la Clínica de Banyoles oferirà també una reducció del 15% del cost de la revisió bàsica mèdica esportiva als infants i joves d’esport base dels clubs esportius de Banyoles.