Blanes. L’empitjorament COVID als Hospitals de Blanes i Calella provoca la suspensió temporal de les visites als pacients ingressats

Davant l’actual situació epidemiològica provocada per la COVID-19 i l’empitjorament de les dades d’ingressos en els dos hospitals comarcals de Blanes i Calella, la Corporació de Salut del Maresme i la Selva ha decidit suspendre temporalment les visites als pacients ingressats. La mesura entrarà en vigor el proper dilluns, 26 de juliol, i es mantindrà fins a nou avís.

Fins ara es permetia l’entrada d’un acompanyant per pacient durant una hora al torn de matí però, donat que les dades d’hospitalitzacions no milloren, des de la direcció s’ha pres la decisió de disminuir al màxim l’afluència de gent als centres, per evitar en la mesura del possible la propagació de la COVID a l’interior. Només es permetrà la visita d’una persona en casos excepcionals.

Les excepcions es refereixen a casos amb pacients pediàtrics, obstètrics, situacions de final de vida o persones amb dependència física o cognitiva, així com aquelles situacions de gravetat que l’equip assistencial consideri oportunes. Els equips professionals mantindran les famílies informades de l’evolució dels pacients mitjançant trucades telefòniques i també es procuraran fer videotrucades.

D’altra banda, pel que fa a les consultes externes, tampoc es permetrà l’entrada de cap acompanyant, exceptuant els menors d’edat així com les persones amb dificultat de mobilitat i/o comprensió. Davant d’aquestes noves mesures adoptades per urgència, des de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva s’agraeix la comprensió i la col·laboració de la ciutadania per poder reprendre la normalitat tan aviat com sigui possible.

1627285168Hospital Comarcal Blanes 6.jpg