Calonge i Sant Antoni acull la primera edició de les jornades "Europa en Blau" sobre el futur de la Unió Europea

El Castell de Calonge acull aquest dissabte 24 de juliol la primera edició de les jornades 'Europa en Blau', que pretenen crear un fòrum de reflexió i debat sobre el futur de la Unió Europea.

Els promotors de les jornades volen convertir el Baix Empordà en un espai de reflexió anual europeista, on persones interessades i compromeses amb el futur de la UE puguin reunir-se cada any per analitzar, des d'un punt de vista crític però sempre constructiu, l'estat de la Unió i els principals reptes que afronta.

En aquest primer any, les jornades formaran part dels actes promoguts per la Comissió Europea en el marc de la Conferència sobre el Futur d'Europa que impulsa la presidenta Ursula von der Leyen. Els debats se centraran en la UE postpandèmia, els valors i drets europeus, i el futur promogut pels fons Next Generation, basats en una Europa "més forta, més justa, verda i digital".

'Europa en Blau' inclourà la participació de la conselleria d'Acció Exterior i Govern Obert, Victòria Alsina, així com de l'alcalde de Calonge i Sant Antoni, Jordi Soler, i el president del Consell Comarcal del Baix Empordà, Joan Loureiro. A més, intervindran telemàticament el Cap de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona, Manuel Szapiro, i el portaveu del Parlament Europeu, Jaume Duch. Les taules de debat inclouran experts, periodistes i analistes europeus com Carme Colomina, Francina Esteve, Xavier Ferrer, Pau Solanilla, Carina López o Alfons González.

La Unió Europea és un projecte en constant construcció i evolució, però la pandèmia de coronavirus ha suposat un sotrac de grans dimensions que ha portat Brussel·les a fer passos insòlits fins ara. El disseny dels Fons Next Generation de 750.000 milions d'euros o l'estratègia de compra conjunta de vacunes en són alguns exemples. La pandèmia també ha provocat, però, que la UE de la lliure circulació hagi hagut de veure com es tancaven fronteres o es dificultava creuar-les. L'Empordà és un clar exemple d'un territori fortament colpejat per la pèrdua de visitants francesos, per exemple. Per això és més necessari que mai que es pugui convertir en un epicentre de debat europeu.

El disseny de la Unió Europea post-pandèmia és clau per al futur de tots, i 'Europa en Blau' aspira a aportar propostes als reptes conjunts dels catalans. La jornada, a més, vol descentralitzar un debat que massa sovint es concentra a les grans capitals, com Barcelona, Brussel·les o Madrid.

Jornada 'Europa en Blau'

Dissabte 24 de juliol, entre 10 i 14 hores

Castell de Calonge, Calonge (Baix Empordà)

10h – Cafè de benvinguda

10.45h – Obertura des les jornades, amb Mònica Plana i Oriol Lázaro, del grup promotor Europa en Blau. Intervenen

Il·lm. Sr Jordi Soler, alcalde de Calonge i Sant Antoni

Il·lm. Sr Joan Loureiro, president del Consell Comarcal del Baix Empordà

Sr Manuel Szapiro, cap de la Representació de la CE a Barcelona (online)

Sr Jaume Duch, portaveu del Parlament Europeu (online)

11h Primera sessió: 'Reconnectant Europa: Valors i drets, cal revisar-los''

Dra Francina Esteve, Directora d'Europe Direct Girona, Professora de Dret Internacional Públic a la UDG

Sra Carme Colomina, presidenta de l'Associació de Periodistes Europeus de Catalunya

Sr Xavier Ferrer, president del Consell Català del Moviment Europeu

Modera: Joaquim Millan, grup promotor Europa en Blau

12.15h Segona sessió: 'Una Europa més forta, més justa, verda i digital'

Sr Pau Solanilla, fundador i director de Sostenibles.Org

Sra Carina López, directora del think tank de Digital Future Society

Dr Alfons González, professor titular de Dret de la UE a la RV

Modera: Laia Castellana, grup promotor Europa en Blau

13.30 Cloenda, a càrrec de l'Honorable Consellera d'Acció Exterior i Govern Obert, Victòria Alsina

La jornada també es podrà seguir de forma telemàtica a través de YouTube

Si us plau, en previsió de les mesures de prevenció de la pandèmia, confirmeu per telèfon o correu electrònic si teniu previst cobrir les jornades. Si teniu interès en entrevistar alguns dels ponents de les taules de debat, feu-nos-ho saber.

1626686008image003.jpg

16266860085a501e68-ddaa-4189-a25a-56b943446044.jpg