Banyoles. Banyoles aprova la licitació per adjudicar el nou contracte d’escombraries

L’Ajuntament de Banyoles ha aprovat avui en Junta de Govern Local extraordinària les bases per al concurs per adjudicar el nou contracte per a la recollida i el transport de deixalles a la ciutat. El nou concurs, que es licitarà conjuntament amb el Consell Comarcal del Pla de l’Estany, té un preu de sortida de 6,8 milions d’euros i, una vegada adjudicat, serà per als propers cinc anys.

El nou contracte que es posa a licitació preveu la implantació del model de porta a porta per als residus comercials per incentivar el reciclatge de paper, vidre i envasos i reduir la fracció de resta. També preveu la modernització del parc de contenidors de la ciutat, augmentar la freqüència de recollida dels residus, incentivar un nou model de vehicles de recollida de residus menys sorollosos i menys contaminants, la implantació d’un servei de brigada i repàs constant i l’inici progressiu d’un nou sistema de recollida a partir del tercer any. Una vegada aprovades les bases del concurs, serà el Consell Comarcal qui faci la licitació del contracte, conjuntament amb el propi del mateix ens comarcal.

Una vegada aprovades les bases del concurs, l’alcalde Miquel Noguer, ha remarcat que “esperem que aquest nou concurs permeti millorar l’actual servei de recollida d’escombraries que sabem que hem passat per una època difícil”. Per la seva banda, el regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament de Banyoles, Albert Tubert, ha remarcat que el nou concurs “permetrà adaptar el servei a les necessitats de la ciutat, amb gestió directa des de Banyoles i amb possibilitats de canvis”. A més, Albert Tubert ha afegit que “el model aposta per un nou model de recollida per millorar i dignificar el servei”.

A banda del concurs per a la recollida i el transport de deixalles, l’Ajuntament preveu licitar properament un nou concurs per un nou servei d’educació ambiental amb els objectius de fomentar el reciclatge, fer campanyes de sensibilització, fer inspeccions a la via pública i acompanyar l’usuari en els nous models de gestió de residus.