L’Ajuntament d’Altafulla elimina les places d’aparcament del carrer Pescadors per guanyar en seguretat per a vianants i vehicles

El carrer Pescadors, ubicat al Barri Marítim d’Altafulla, perd les diverses places d’aparcament de què disposava fins ara. Una decisió que ha pres l’Ajuntament per tal que tant els vianants com els vehicles que hi transiten guanyin en matèria de seguretat. I és que el vial és molt estret, i en nombroses ocasions el trànsit rodat pujava a les voreres, fet que significava un gran perill per a la gent que hi passava.

La Brigada Municipal ultima aquests dies els canvis en la senyalització, tant vertical com horitzontal. De fet, ja s’han instal·lat els plafons que indiquen la prohibició d’estacionament a la zona i s’ha adequat la pintura del paviment. D’aquesta manera, d’ara en endavant el carrer únicament permet parar-hi durant un temps reduït i en llocs de càrrega i descàrrega de vehicles.

Paral·lelament, al llarg dels propers dies el consistori també farà uns treballs de pintat especial al tram final d’aquest mateix carrer, que condueix fins al davant del Club Marítim Altafulla i no té sortida, ja que desemboca a tocar de la zona dunar de la platja. Un espai de transició entre la cantonada del carrer Hort de les Bombes i les instal·lacions de l’entitat, en què el trànsit rodat està prohibit però algunes persones incompleixen tot i estar degudament senyalitzat, sobretot a l’estiu.

Segons ha explicat la coalcaldessa d’Altafulla i regidora d’Urbanisme i Obres Públiques, Alba Muntadas, es tracta d’una “acció d’urbanisme tàctic”. En aquest sentit, es pintaran a terra una sèrie de dibuixos que simularan les ones del mar “perquè es vegi més clar que allò no és una zona de circulació de vehicles”. A més a més, Muntadas també ha avançat que se substituiran els blocs de formigó New Jersey per un altre tipus d’estructura en forma de bancs per seure. Tot plegat, assegura la coalcaldessa, amb la voluntat de “donar una visió de carrer per als vianants, lliure de cotxes i segur”.