Blanes. Blanes i Lloret seran al Festival de Cannes de la mà de la Catalunya Film Commission per promocionar les localitzacions de la Costa Brava Sud

Des dels inicis del cinema, el rodatge de pel·lícules ha servit en molts casos per descobrir entorns naturals que han contribuït a atraure visitants i donar a conèixer atractius racons que potser encara eren desconeguts inclús per veïns propers. Això ha contribuït també a què els i les cineastes triïn sovint determinats escenaris naturals per la bellesa del seu entorn, que contribueix a donar més força a un art que és essencialment visual.

Aquest és el cas de les dues viles veïnes, Blanes i Lloret, que des de principis del segle XX han estat platós de rodatge de conegudes produccions que ara són memòria visual històrica per gaudi de tothom. Una de les pel·lícules rodades recentment a cavall de les dues poblacions ha estat ‘Libertad’, l’òpera prima de Clara Roquet.

Acció Promocional Ajuntaments Blanes i Lloret al Festival de Cannes
La notícia que el film havia estat seleccionat per a la ‘Semaine de la Critique’ del 74è Festival de Cannes, que tindrà lloc a la localitat francesa del 6 al 17 de juliol, va motivar que la Catalunya Film Commission proposés als Ajuntaments de Blanes i Lloret participar en una acció promocional. La ocasió és única, i per tant els dos consistoris aviat van tenir clar que era una oportunitat que calia no deixar escapar.

Fruit d’aquesta motivació, s’ha organitzat una acció comunicativa a través de diversos ingredients. Un d’ells serà la recepció que es farà el 10 de juliol, coincidint amb la clausura del ‘Marché du Film’. L’acte serà obert a la participació de tots els delegats estrangers assistents a les activitats professionals del Festival de Cannes, amb una previsió d’assistència de més d’un centenar de persones.

Aprofitant l’avinentesa, els Ajuntaments de Blanes i Lloret, conjuntament amb a Catalunya Film Commission, han organitzat un còctel català amb dos objectius clarament complementaris. D’una banda, celebrar la selecció del film català ‘Libertad’, a la Semaine de la Critique, i de l’altra donar a conèixer Catalunya com a espai de rodatge i, especialment, les localitzacions de la Costa Brava Sud que van inspirar i acollir el rodatge del film rodat a Blanes i Lloret l’estiu del 2019.

El cinema català serà a Cannes amb dos films seleccionats i una sala pròpia
Després d’una edició 2020 totalment en línia, el 74è Festival de Cannes recupera enguany la seva activitat presencial, i tornarà a convertir-se en la cita per excel·lència del cinema europeu i dels seus professionals, que acudeixen en massa al certàmen i al Marché du Film, la secció d’indústria de Cannes. El cinema català no és aliè a aquesta recuperació del Festival de Cannes i del Marché du Film, i hi desembarcarà amb força per mostrar tota la seva diversitat i qualitat.

Ho farà amb dos films seleccionat pel festival i quatre projectes més per al mercat; prop de 60 empreses –entre productores, distribuïdores, agents de vendes i festivals- acudiran a Cannes i participaran en l’estand que Catalan Films posa a la seva disposició per promocionar les seves produccions, explorar oportunitats internacionals de coproduccions i presentar els seus títols més recents a una audiència professional mundial. A més, a la sala de projeccions Catalan Films Cinema es podran veure 34 llargmetratges més, i fins a 17 curtmetratges -7 dels quals formen part del ‘Shortcat 2021- tindran el seu espai al Short Film Corner.

‘Libertad’, de Clara Roquet, seleccionada a ‘La Semaine de la Critique’
Una d’aquestes produccions recents del cinema català, ‘Libertad’ (Lastor Media, Avalon Bulletproof Cupid) ha estat seleccionada per participar a la 60a edició e la Semaine de la Critique (7-15 de juliol), la prestigiosa secció del festival dedicada al descobriment de joves talents que dirigeixen la seva primera o segona obra. La guionista i directora Clara Roquet debuta amb aquest llargmetratge després dels seus exitosos curtmetratges ‘El Adiós’ i ‘Les Bones Nenes’.

El projecte de Roquet compta amb el suport de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEA), MEDIA, Televisió de Catalunya, L’Institut de Cinematografia i Arts Audiovisuals (ICAC), Eurimages i Movistrar +. També compta amb una important trajectòria interncional en fòrums i workshops com Sundance Institute, Mediterranean Screenwriters Workshop, Mia Market de Roma i el Foro de Corproducció Europa-Amèrica Llatina del Festival de Sant Sebastià.

D’altra banda, el curtmetratge ‘La caída del vencejo/The Fall of the Swift’, de Gonzalo Quincoces (ESCAC Films), formarà part de Cinéfondation Sélection, que cada any selecciona curtmetratges i migmetratges presentats per escoles de cinema d’arreu del territori. El treball de Quincoces ha estat escollit d’entre més de 1.800 obres presentades.