Blanes. 280 persones han participat a la Campanya de Donació de Sang que s’ha fet al Teatre de Blanes

Un total de 280 persones han participat en la Campanya de Donació de Sang que ha tingut lloc a Blanes aquests darrers dies. El resultat l’han valorat de manera molt positiva els organitzadors de les dues jornades: Banc de Sang i Teixits de Girona i la Germandats de Donadors de Sang de Girona, amb el suport de l’Ajuntament de Blanes.

Per segona vegada consecutiva, la campanya s’ha allotjat a la Planta Baixa del Teatre de Blanes-Teatre de la Costa Brava Sud. Més concretament, els voluntaris i voluntàries que arribaven per donar sang eren rebuts a l’espai on fins el 31 de desembre s’hi ubicava la històrica Cafeteria del Teatre –antigament anomenada Espanyol i Maryan en al·lusió al nom del cinema que hi havia abans del teatre-, i després les extraccions es feien a la Sala d’Assaig.

280 persones han participat en la Campanya de Donació
La campanya va tenir lloc la tarda del dijous 17 de juny –de 16 a 20’00 h- i durant tota la jornada del divendres dia 18 –de 10 a 14 h i de 16 a 20 h-, amb uns resultats que han estat tot un èxit. Sumant les dues jornades, han participat 280 persones, el resultat de la suma de les 226 donacions de sang que s’han fet; els 38 oferiments de persones que no va poder donar per diversos motius; i les 15 donacions de plasma.

Al total de 280 persones, també s’hi compten les 8 que van venir a donar sang per primera vegada, així com 1 persona que van incorporar-se al REDMO, registre de donants del  moll de l’os. En relació a la mateixa donació que es va fer l’any passat a Blanes, corresponent  a la tercera setmana del mes de juny, s’ha obtingut pràcticament el mateix nombre, ja que llavors van ser 281 persones.

Aquesta activitat, com totes les públiques d’aquests darrer any i mig, ha estat marcada pel seguiment de les mesures de prevenció de contagi de la COVID-19 en tot moment. Un altre condicionant ha estat que, enlloc que els donants s’adrecessin lliurement per fer les seves aportacions, calia concertar una cita prèvia per estructurar de la millor manera possible el llistat i el ritme d’activitat que inclou una revisió mèdica prèvia i les pròpies extraccions.