Blanes. 700 persones recullen més de 1.000 Kg de residus en la ‘Setmana del Medi Ambient’ de Blanes amb motiu del Dia Mundial

Blanes ha culminat avui diumenge la ‘Setmana del Medi Ambient’, organitzada per diferents departaments de l’Ajuntament amb motiu del Dia Mundial del Medi Ambient que se celebra el dia 5 d’aquest mes, és a dir: ahir dissabte. Al llarg de tots aquests dies, més de 700 voluntaris i voluntàries de totes les edats han participat en sengles neteges d’espais naturals.

Aquest diumenge, per coronar el cicle, s’ha fet una ‘Jornada Mediambiental Popular’ de neteja a la platja que hi ha a l’extrem de S’Abanell, així com a la Desembocadura de la Tordera, fora de l’àrea protegida on no s’hi pot entrar per preservar la fauna i flora que hi habiten. Prop de 200 persones han participat en l’experiència d’avui, organitzada amb inscripció gratuïta per l’Ajuntament de Blanes amb el suport de Decathlon Blanes, Xatrac i Nora.

Més de 1.000 kg recollits en la ‘Setmana del Medi Ambient’ de Blanes
La suma de totes les deixalles recollides al llarg de la ‘Setmana del Medi Ambient’, comptabilitzades avui al migdia un cop acabada la ‘Jornada Mediambiental Popular’, dóna una quantitat prou a tenir en compte. Entre tots i totes els voluntaris i voluntàries, entitats i escolars, s’han netejat de diferents espais naturals i entorns vegetals de Blanes més de 1.000 quilos de deixalles, és a dir: més d’una tona.

Després de les respectives recollides, els voluntaris i voluntàries també s’han estat encarregant d’una altra part molt important en aquest tipus d’experiències: la tria i classificació de deixalles per tipus de material. En aquest sentit, com sol passar sempre en aquest tipus d’activitats, s’ha tingut l’oportunitat de recuperar andròmines de tot tipus: des d’una porta de fusta sencera, fins una cafetera, passant per altres tipus de deixalles més exòtiques.

Jornada Mediambiental Popular: Neteja de la Llera i la Platja de la Tordera
Per poder fer la neteja d’aquest matí de manera organitzada i efectiva, s’han establert tres punts de concentració: al final de l’Avinguda Vila de Madrid, per actuar a la platja del final de S’Abanell; sota el nou pont de la Carretera de Blanes a Malgrat; i al costat de la Planta Dessaladora de Blanes, sota el pont de la GI-682. Aquests dos darrers punts han servit perquè els voluntaris i voluntàries es repartissin al llarg de les dues zones de la llera de la Tordera-

Els grups que s’han aplegat al primer punt de trobada han actuat en la platja que hi ha a la part més allunyada del nucli urbà de la Platja de S’Abanell, la més extensa de Blanes. En cadascun d’aquests tres punts s’han preparat tres torns per participar-hi al llarg del matí. Prèviament a la jornada d’avui, ja s’havia assignat una zona a cada persona i/o famílies i/o grups d’amics que s’han inscrit.

Acció Mediambiental Intensiva amb Voluntariat
Abans de començar, els membres de l’associació mediambiental ‘Xatrac’ han fet una xerrada introductòria explicativa, i després es les persones –famílies, parelles, grups d’amics i simpatitzants de la natura en general- s’han desplegat per les zones assignades. Perquè l’acció de sensibilització mediambiental es fes amb la necessària seguretat sanitària i de salubritat, l’Ajuntament de Blanes ha repartit al voluntariat guants i bosses d’escombraries biodegradables, així com d’altres elements.

Cada equip s’ha encarregat de dur al punt de trobada prèviament assignat les bosses amb el material recollit. Posteriorment, els operaris de l’empresa de neteja i recollida de residus municipal, Nora, els han recollit i dipositat als contenidors que s’han traslladat a l’àrea de treball per a la ocasió. Per posar punt i final a la ‘Setmana del Medi Ambient’ i la ‘Jornada Mediambiental Popular’ d’avui diumenge, s’ha aplegat tot el material residual recollit en un dels tres punts de trobada: sota el nou pont de la Carretera de Blanes a Malgrat que travessa la Tordera.

Aquí s’hi ha concentrat alguns dels voluntaris i voluntàries participants per immortalitzar la feina feta. Els han acompanyat la tinenta d’alcalde de Medi Ambient, Marina Vall·llosada, i la tinenta d’alcalde de Neteja i Residus, Rosa Aladern, així com Sandra Corominas en representació de l’establiment Decathlon Blanes, i representants de Xatrac. Val a dir que l’empresa de material esportiu ha lliurat sengles obsequis a les persones que han participat avui en l’acció solidària, per agrair-los la seva col·laboració desinteressada.

1623012670Foto de Grup (2).JPG

1623012670Jornada Intensiva Neteja Popular (23).JPG