Platja d'Aro. Programa Fem Platja! Estiu 2021 (del 5 de juny al 26 de setembre)

El programa integral Fem Platja! 2020 de la Unitat de Serveis i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró es desenvolupa del 5 de juny al 26 de setembre i inclou aspectes bàsics com la gestió de la neteja de la façana marítima o el disseny del pla de socorrisme, però també altres relacionats amb els estàndards de qualitat o la informació als usuaris. Es mantenen algunes de les mesures COVID-19 (dispensadors de gel hidroalcohòlic o sectors a les platges per garantir-ne els aforaments); però també es recuperen les plataformes aquàtiques i el Miniclub i s’estrena un Babyclub.Hi participa un equip humà de 48 persones i s’hi destina un pressupost de 750.000 euros.

Un conjunt d’accions per renovar diversos guardons de qualitat, pel conjunt del litoral del municipi: Bandera Blava, Q de Qualitat Turística i Pla de Qualitat en Destí del Baix Empordà o Itinerari Blau. El servei de salvament a càrrec de ProActiva tindrà presència a la Platja Gran, Cala Rovira i Sa Conca de dilluns a diumenge (10-18 h juny i setembre · 10-19 h juliol i agost) amb la participació de fins a 23 socorristes i un punt autònom de SOS a la Cala del Pi.

Mesures d’accessibilitat: espai específic al punt de socors del Passeig Marítim, passeres a la sorra, cadires i crosses amfíbies i línies de vida. També hi ha abalisament costaner, es recuperen les plataformes aquàtiques i el Miniclub (3-12 anys) i s’estrena el Babyclub (famílies amb infants fins a 3 anys) i es mantenen ofertes d’àmbit privat: guinguetes de restauració, lloguer de gandules i ombrel·les, d’esports nàutics i de creuers marítims.

Una de les tasques principals del programa són les accions de manteniment i neteja. GBI Serveis, divideix el litoral en sis sectors, on hi treballa cada matinada la gran maquinària de neteja enguany renovada, i diversos equips d’operaris matí i tarda. Hi haurà noves papares amb les cinc fraccions de reciclatge. També es disposa d’una barca pròpia de l’Ajuntament per realitzar neteja a l’aigua en doble torn, i d’una segona embarcació per a la neteja d’aquelles zones de difícil accés. Es repartiran 15.000 cendrers reutilitzables i biodegradables.