Palamós. L'Ajuntament de Palamós posa en funcionament el Portal Tributari per a poder fer els tràmits des de casa

L’Ajuntament de Palamós ha posat en funcionament el nou Portal Tributari per tal que el ciutadà pugui realitzar un seguit de tràmits tributaris des de casa i sense la necessitat d’haver-se de desplaçar fins a l’ajuntament.

L’accés al Portal Tributari es troba a través de l’enllaç seu.palamos.cat/tributs i actualment té operatives les següents funcionalitats per a fer tràmits: treure duplicats de rebuts pagats; conèixer els rebuts pendents en període voluntari amb les dates límit de pagament i, en el cas de tractar-se de rebuts domiciliats, el compte corrent on es carregaran i en quina data; conèixer els rebuts pendents en procediment executiu de cobrament, la gestió dels quals ja ha estat traspassada al Consell Comarcal del Baix Empordà; i extreure les cartes de pagament de rebuts que es trobin en període voluntari de pagament.

El Portal Tributari de Palamós neix com una eina per a fer més còmode i fàcil la realització de tràmits del ciutadà amb l’ajuntament i està previst que, en una segona fase, s’incrementin les seves funcionalitats per a poder fer altres gestions.

Accés al portal
Per a poder accedir al Portal Tributari (seu.palamos.cat/tributs) cal identificar-se prèviament amb un certificat digital, amb Cl@ave PIN24 o amb l’IdCat Mòbil. El mateix portal dona algunes pautes i consells a l’usuari per orientar-lo sobre els passos a seguir i el seu funcionament.

Per a entrar al portal no és necessari tenir certificat digital, es pot fer senzillament amb un IdCat Mòbil, que es pot obtenir de manera immediata accedint a https://idcatmobil.seu.cat amb el DNI o NIE, amb un número de telèfon mòbil o amb la targeta sanitària. Una vegada obtingut aquest “IdCat Mòbil” l’usuari ja podrà accedir al Portal Tributari on podrà consultar i fer diferents tràmits, com consultar si té rebuts pendents, treure els duplicats de rebuts ja pagats, etc.