Blanes. La Ciutat Esportiva Blanes allotja cribatges massius a 300 esportistes per detectar positius COVID-19

Aquests darrers dies han començat a la Ciutat Esportiva Blanes els cribatges massius per detectar possibles contagis de COVID-19, amb l’objectiu de testar si l’esport s’està practicant en condicions segures. El Departament d’Esports de l’Ajuntament de Blanes col·labora amb la campanya per efectuar els tests d’antígens que organitza la Secretaria General d’Esports de la Generalitat de Catalunya.

La campanya està previst que s’allargui un màxim d’unes vuit setmanes o inclús menys, i forma part del pla genèric que s’està duent a terme arreu del territori català. La Secretaria General de l’Esport s’ha encarregat de destriar quins esportistes de Blanes havien de formar part del cribatge massiu, inclosos en la segona fase de la campanya, després que en la primera s’han fet a les entitats esportives més grans del territori català.

En relació a les entitats esportives de Blanes, la Generalitat ha decidit que es facin els tests als i les esportistes de les dues entitats que apleguen el major nombre en aquest municipi: el Club de Bàsquet Blanes i el Club Deportiu Blanes. A banda dels i les esportistes majors de 16 anys d’aquests dos clubs, també s’efectuaran proves al personal tècnic i a les respectives juntes, així com al personal del Departament d’Esports del consistori blanenc.

Tests d’antígens per a 300 esportistes i personal tècnic de Blanes
En total, està previst que quan hagi acabat la campanya, d’aquí a dos mesos, s’hagin efectuats tests d’antígens a uns 300 esportistes i personal tècnic –aproximadament-, tant de les dues entitats com del Departament d’Esports de l’Ajuntament de Blanes. Per implementar-ho, la logística es basa en un programa informàtic on el personal municipal s’encarrega d’anar introduint-hi les dades dels resultats dels tests d’antígens a mesura que es van fent.

Cada esportista s’encarrega de fer-se l’auto-test –a l’estil dels cribatges massius que ja s’han fet en diferents experiències arreu del país-, introduint-se i un responsable de l’entitat i/o del Departament d’Esports introdueix l’escovilló on hi ha la mostra extreta del nas a l’interior del tub per allotjar-hi la mostra perquè entri en contacte amb el líquid reactiu que hi ha a l’interior.

Després d’haver realitzat l’anàlisi amb el lector de resultats, s’introdueix el resultat al programa informàtic. Les proves s’estan realitzant a l’aire lliure, a l’exterior de la Ciutat Esportiva Blanes, per reduir el risc de propagació i contagi, i els horaris per concertar-les s’han concretat d’acord amb els col·lectius que les han de fer, al voltant dels horaris en què s’efectuen els entrenaments. Per a poder elaborar aquest cribatge massiu, s’ha lliurat al Departament d’Esports de l’Ajuntament de Blanes tot el material necessari: guanys, mascaretes i material del test

1622463313PCR Esportistes Blanes 1.JPG

1622463313PCR Esportistes Blanes 3.JPG