Solsona. El Ple solsoní aprova la millora de les condicions salarials de la Policia Local

El Ple municipal de Solsona va aprovar anit la millora de les condicions salarials de la Policia Local. Consisteix en l’establiment d’un complement fix mensual de 50 euros per dur arma de foc i un complement de destinació progressiu per a aquells agents que superin el Curs de formació bàsica i els que es converteixin en funcionaris de carrera. Hi van votar a favor tots els grups, excepte ApS-CUP, que s’hi va posicionar en contra adduint que abans caldria revisar el sou d’altres col·lectius del personal municipal amb retribucions inferiors.

Actualment, a Solsona un agent interí cobra el mateix que un funcionari de carrera. Aquest és un dels motius pels quals el govern municipal considera just modificar el conveni laboral. A més, “la Policia Local de Solsona ha perdut coherència retributiva respecte d’altres municipis”, va destacar l’alcalde i responsable de Governació, David Rodríguez. Per donar resposta a una reclamació que el cos arrossega des de fa temps, s’ha buscat la fórmula de millorar-ne les condicions a través d’aquests complements “per equilibrar-les a la formació i la professionalitat dels agents”, va explicar Rodríguez, que es va referir a un “petit pla de carrera”.

Aquesta mesura no satisfà ni a Junts per Solsona ni a ApS-CUP, tot i que amb posicionaments del tot allunyats. Per a Junts, es tracta d’“un gest insuficient que no soluciona la fuga continuada i persistent d’agents a la ciutat”, tal com va expressar el seu portaveu, Marc Barbens. Aquesta formació va tornar a posar sobre la taula el que qualifica de “problemàtica greu” que suposa la manca d’efectius a la ciutat, que fa que en determinats torns hi hagi un sol agent patrullant. A més, amb la pandèmia, segons Barbens, s’han registrat “més incidents i més detencions que mai”, per la qual cosa “s’han de dedicar moltes hores” a aquest cos, ja que la seva situació és “delicada”.

Per contra, Pilar Viladrich, portaveu de la CUP, va constatar que amb la valoració de llocs de treball ja es va determinar un complement específic en funció de si els agents duien arma. Per tant, “es proposa retribuir doblement per una mateixa circumstància”. També és del parer que es planteja un increment de sou per les característiques del lloc de treball però per aplicar-lo a la persona, i “no es pot condicionar el nivell de destinació a les circumstàncies personals de l’agent”. Viladrich argumenta que per augmentar el sou dels policies s’hauria hagut de modificar la relació de llocs de treball. D’altra banda, però, els cupaires van voler deixar clar en el Ple que és una decisió política revisar el sou de la Policia Local en lloc de fer-ho amb altres treballadors municipals, com conserges, auxiliars administratius o efectius de la brigada, amb sous molt inferiors.

Tant l’alcalde com el regidor d’Administració, Ramon Xandri, van respondre que “tots els departaments municipals estan en estudi” i hi ha sobre la taula la revisió de la relació de llocs de treball. Però també van mostrar-se preocupats pel fet que marxin agents una vegada estan formats. “Aquest és un primer pas per a un pla de xoc, i intentem ser el més justos possible”.

Per la seva banda, el PSC va donar suport a la millora de les condicions per a la Policia Local. El regidor Mohamed El Mamoun va aprofitar aquest punt per reclamar més recursos a disposició d’aquest departament per introduir-hi millores, com per exemple la seva presència a xarxes socials.

Un centenar d’aspirants

Actualment la plantilla de la Policia Local de Solsona està formada per vuit agents de carrera, un en formació, tres interins i el cap. En aquests moments hi ha obert un concurs-oposició per cobrir tres places d’agent i constituir una nova borsa de treball, en el qual s’han presentat 110 aspirants. Les persones admeses estan convocades a la primera prova el 8 de juny.

1622203231Ple27_05_2021.jpg