Altafulla. Presenten la campanya 'Altafulla Decidim' en què el consistori finançarà projectes proposats per la ciutadania d'Altafulla

L’Àrea de Participació Ciutadana de l’Ajuntament d’Altafulla, que encapçala el coalcalde Jordi Molinera, ha obert aquest matí el procés de pressupostos participatius, amb el lema ‘Altafulla Decidim’, a partir del qual el consistori finançarà projectes proposats per la ciutadania. La inversió que el consistori hi destina és de 60.000 €.

Com ha remarcat el coalcalde Jordi Molinera, “els pressupostos participatius són un exercici d’aprofundiment democràtic a través del qual la ciutadania pot decidir de manera directa una part del capítol d’inversions del municipi, sempre i quan siguin viables”.

En aquest sentit, es tracta d’un procés participatiu que combina la democràcia deliberativa (generació d’intel·ligència col·lectiva), amb la democràcia directa (presa de decisions a través d’un procés de votació).

Això vol dir que la ciutadania pot presentar propostes per millorar el municipi. Posteriorment aquestes propostes seran analitzades per l’ajuntament (anàlisi de viabilitat). Després, les propostes que resultin vàlides seran prioritzades pels veïns i veïnes en una jornada participativa.

Finalment, les persones empadronades al municipi de 16 i més anys decidiran, a través d’una votació, els projectes guanyadors per tal que l’ajuntament els executi.

Avui dijous 27 de maig s’ha iniciat la fase 2 que s’allargarà fins el 25 de juny i que es basa en l’enviament de propostes. Des del consistori s’ha habilitat un espai web www.altafulla.cat/decidim, s’han editat un vídeo i una falca de ràdio promocionals i diversa cartelleria

1622112652cartell_digital.jpg

1622112652PresentacioAltafullaDecidim.JPG