Calonge. Calonge fa bandera del llibre i busca 7 llibreters i llibreteres per convertir-se en la primera booktown estable catalana

L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni fa una crida als llibreters i llibreteres, emprenedors i emprenedores del món del llibre perquè estableixin el seu negoci a la vila en el marc del projecte "Calonge, poble de llibres". Per fer-ho, els ofereix importants subvencions i beneficis fiscals, i posa a la seva disposició 7 locals singulars del nucli històric de Calonge en règim de lloguer assequible on ubicar-hi les llibreries. L'objectiu és convertir Calonge en la primera Vila del Llibre (booktown) permanent de Catalunya, una iniciativa que respon a l'aposta estratègica del consistori per revitalitzar la vida socioeconòmica i cultural del municipi i per connectar-lo amb el seu entorn local i la resta del país.

El projecte "Calonge, poble de llibres" que convertirà Calonge en la primerabooktown estable de Catalunya compta amb una sèrie d'incentius fiscals i ajudes directes que l'Ajuntament de Calonge posarà a disposició dels emprenedors per tirar endavant les llibreries de manera viable i en el marc d'un pla estratègic. Els principals incentius són:

• Ajuts de fins a 10.000 € per subvencionar l'adquisició d'elements de mobiliari, decoració, maquinària i tot l'equipament necessari per a l'inici de l'activitat.
  • Ajuts de fins a 6.000 € per a la contractació de personal
  • Subvencions de fins al 50% i amb un màxim de 60.000 € per a la rehabilitació d'immobles vinculats a noves activitats econòmiques al nucli antic de Calonge.
  • Bonificació de fins a un 90% a la taxa de la llicència d'activitats.

El projecte també inclou suport a la digitalització, suport en formació per desenvolupar habilitats empresarials i de gestió o contacte directe amb el servei d’ocupació de Calonge, així com presència en una nodrida agenda cultural de la vila o participació gratuïta als mercats i festes del municipi.

D'altra banda, la iniciativa té la voluntat de dinamitzar i revitalitzar el nucli antic de la població dotant de vida establiments singulars en desús o abandonament. Per això, el consistori ha localitzat fins a 7 locals buits al centre del poble on es podrien instal·lar les llibreries. Tots ells estan disponibles en règim de lloguer.

"Calonge, poble de llibres” és un projecte transversal que respon a la voluntat de l'Ajuntament de Calonge de revitalitzar l'activitat socioeconòmica icultural del poble, a través del seu comerç, la seva restauració i la seva vida social, a la vegada que es potencia l'oci familiar i cultural.

Aquesta aposta ferma i decidida per posicionar Calonge com a centre cultural de les comarques de Girona i com a una vila generadora de creativitat, coneixement i transformació entronca amb la vinculació històrica del poble i dels seus veïns i veïnes amb la cultura, així com amb la seva cuidada oferta regular d'activitats: concerts, recitals, conferències, cicles de cinema o fires al carrer. A més a més, Calonge compta amb una gran riquesa pel que fa a la indústria del vi, l'agricultura ecològica, el turisme o la restauració.

Tots aquests elements s’han tingut en compte a l'hora d'identificar la possibilitat real i la viabilitat d'esdevenir una booktown: un poble on el llibre i la cultura en totes les seves formes són marca i motor economicsocial. Altres exemples de booktowns com a models d'èxit pel que fa a la reactivació de la seva economia i vida social es troben al Regne Unit, França o Noruega, entre d'altres localitats d'arreu d'Europa.

En aquest sentit, Calonge es troba en un entorn privilegiat entre el mar i la muntanya. El municipi empordanès té una població d'11.614 habitants, arribant a les 100.000 persones a l'estiu, i hi conviuen fins a 75 nacionalitats. Així, a l'estiu Calonge compta amb un públic lector potencial d'un milió de persones en un radi de 30 minuts en cotxe i amb 200.000 lectors estrangers que llegeixen en les seves llengües originals. D'altra banda, es tracta d'un municipi guardonat amb el segell de Destinació de Turisme Familiar atorgat per l'Agència Catalana de Turisme, distinció que encaixa amb el posicionament del turisme que aportaria la proposta de booktown.