Calonge. La directora del CCCB analitzarà la situació actual de la cultura en un acte a la UdG

La Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge i Sant Antoni, de la Universitat de Girona, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni, organitza demà dimarts 25 de maig (12 h) una conferència amb Judit Carrera, directora del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB). La ponència tractarà la situació actual de la cultura i el seu futur sota el títol “El sentit de la cultura, avui”, i tindrà lloc a la Sala de Graus de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona. La conferència és presencial i també es retransmetrà en directe en streaming a través de la plataforma YouTube (enllaç: https://youtu.be/ErZw2gSnlTs).

Carrera (Barcelona, 1974) acumula més de vint anys d’experiència en l’àmbit de la cultura i les relacions internacionals. Abans de ser la directora del CCCB, el 2018, havia exercit altres càrrecs en el mateix centre, com ser la responsable de Debats i Educació, o la directora del Premi Europeu de l’Espai Públic Urbà, un observatori privilegiat de les ciutats europees en col·laboració amb els principals museus d’arquitectura d’Europa. És Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració a la Universitat de Barcelona (UAB) i va obtenir un Diploma d’Estudis Avançats a l’Escola doctoral de l’Institut d’Études Politiques de París. A París, va treballar a l’Oficina d’Anàlisi i Previsió de la UNESCO, sent l’encarregada dels estudis de prospectiva en els àmbits estratègics d’aquest organisme internacional. Des d’aleshores, ha treballat en diverses xarxes internacionals.

Carrera també ha estat columnista dels diaris El País i de l’Ara i membre del plenari del Consell de Cultura de Barcelona, i actualment forma part del comitè de redacció de la revista Barcelona Metròpolis.

Sobre la Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge i Sant Antoni
La Universitat de Girona (UdG) i l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni van crear, el 2014, la Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge i Sant Antoni, amb la qual es pretenia dotar la universitat d’un centre de referència internacional d’àmbit acadèmic en la temàtica de la gastronomia, desenvolupant especialment el seu vincle amb la cultura i el turisme. La creació d’aquesta càtedra va ser possible gràcies al compromís de l’Ajuntament de la població baixempordanesa que li dona nom, que va assumir el projecte des de l’inici i s’ha fet càrrec del seu finançament. Josep Roca, cambrer de vins del reconegut Celler de Can Roca, és el president d’honor de la càtedra, que està dirigida per la doctora Dolors Vidal.

La càtedra forma part de la xarxa internacional de la UNESCO UNITWIN –referent a la cultura, turisme i desenvolupament-; del campus de Turisme i de Patrimoni Cultural de la Universitat de Girona; de la xarxa internacional Atlas, i també col·labora amb més de 36 universitats de tot el món.

1621950704Judit Carrera CCCB-.jpg

1621950705Conferencia Judit Carrera CCCB.png