Blanes. Blanes posa al dia el ‘Parc Urbà de Salut’ de S’Abanell, un lloc a l’aire lliure per practicar esport individual

Aquesta setmana estarà a punt perquè es pugui tornar a utilitzar el ‘Parc Urbà de Salut’ situat a la part més extrema del Passeig de S’Abanell, en direcció a la Tordera. Es tracta d’un espai molt freqüentat per esportistes de totes les edats que ara, arran de la COVID i el tancament dels gimnasos i espais esportius, encara s’ha fet més popular.

Compta amb diferents exercicis per poder practicar de la millor manera possible: a l’aire lliure, en un entorn natural rodejat de zona verda, davant el mar. Alguns dels seus elements necessitaven una posada al dia, i d’això se n’han encarregat les brigades dels Serveis Municipals en coordinació amb l’Àrea d’Esports de l’Ajuntament de Blanes.

Des que es va posar en marxa compta amb nombrosos adeptes que l’utilitzen com a complement a caminar o córrer al llarg del Passeig de Mar. Al llarg de tot el dia, però especialment a les tardes-nits i els caps de setmana, és habitual veure gran part d’esportistes i gent de totes les edats que aprofiten el privilegi de tenir el mar al costat per fer salut.

Un circuit per completar la pràctica esportiva
El parc està dissenyat en forma de circuit, que complementa mitjançant exercicis gimnàstics l’activitat de córrer o caminar. Compta amb 9 estacions diferenciades i, per començar, hi ha una zona d’escalfament amb exercicis que ajuden a augmentar la freqüència cardíaca i el flux sanguini, a escalfar els músculs, a lubricar les articulacions i a començar a suar abans que l’activitat sigui massa intensa.

Hi ha tres exercicis bàsics d’escalfament: rotació de braços, girs de cintura i salts petits per escalfar els bessons. Per seguir-los, hi ha un cartell que encapçala la zona del parc, on s’explica mitjançant un text i uns dibuixos complementaris la seva correcta execució incloent la posició inicial, el moviment que cal fer, i les precaucions que cal tenir en compte.

Un cop fet l’escalfament, hi ha tota una sèrie d’exercicis amb 7 aparells. En cadascun d’ells hi ha les indicacions necessàries per poder-lo realitzar correctament així com el nombre de repeticions, a més a més de dos dibuixos que expliquen visualment la posició de l’exercici. Amb l’ajuda dels dibuixos, les persones que practiquen els exercicis saben quina part del cos s’està activant en cada moment.

Per finalitzar, es recomanen tota una sèrie d’exercicis d’escalfament amb altres activitats que ajuden a evitar que la sang s’estanqui a les cames, a disminuir lentament la freqüència cardíaca, i també la possible aparició de marejos i desmais per no haver obrat correctament. Aquest ‘Parc Urbà de Salut’ es va posar en marxa fa més de 20 anys, l’octubre de 2000, i des de llavors ja s’hi havia fet reparacions puntuals, però mai tan exhaustives.