Blanes. Blanes se suma al Dia Estatal de l’Epilèpsia amb una xerrada i tenyint de taronja l’Ajuntament

L’Ajuntament de Blanes s’ha sumat al llistat de municipis que la setmana vinent commemorarà el Dia Estatal de l’Epilèpsia, que s’escau el dilluns 24 de maig. Per fer-ho palès, des d’aquest passat divendres i fins a mitjans de la setmana vinent s’estàrà il·luminant de color taronja –que identifica la lluita contra aquesta malaltia- la façana principal de l’Ajuntament de Blanes.

L’acció es completarà l’endemà dimarts, el 25 de maig, amb una xerrada divulgativa que s’allotjarà a la Sala de Plens a 2/4 de 6 de la tarda. Està organitzada per l’Àrea de Salut del Servei de Medi Ambient de l’Ajuntament de Blanes amb el suport de l’empresa blanenca ‘MJN-Neuroserveis’.

La tinenta d’alcalde de Salut i Medi Ambient, Marina Vall·llosada, s’encarregarà de donar la benvinguda a tots els assistents a la xerrada, donant pas al seu ponent, David Blànquez, CEO de MJN-Neuroserveis. La seva filla Marina pateix epilèpsia des dels dos anys, i va ser el seu afany d’ajudar-la que va impulsar-lo a trobar-hi una solució que ara ha esdevingut realitat. Per últim, tancarà la conferència Anna Rodríguez, responsable de màrketing i vendes de l’empresa blanenca.

Les places per assistir a la xerrada són limitades, a causa de la COVID-19, i cal fer inscripció prèvia a través del correu electrònic Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

Anticipar les crisis d’epilèpsia
L’epilèpsia és un trastorn del sistema nerviós central on l’activitat cerebral es torna anòmala, provocant convulsions o períodes de comportaments o sensacions inusuals i, de vegades, la pèrdua de la consciència. Qualsevol persona pot desenvolupar la malaltia, que afecta tant als homes com les dones de totes les races, orígens ètnics i edats.

‘MJN-Neuroserveis’ ha desenvolupat un dispositiu mèdic SERAS, un wearable en forma d’auricular capaç de registrar l’activitat elèctrica del cervell i realitzar un electroencefalograma de manera continua fora de l’àmbit hospitalari. Gràcies al seu dispositiu, MJN pot donar solucions de salut a diferents patologies que tenen el seu origen en l’activitat cerebral: epilèpsia, trastorns de la son (apnea, síndrome de cames nervioses), ictus, esquizofrènia....

Es tracta d’un predictor de crisis únic al mercat, capaç de monitoritzar de manera permanent l’activitat cerebral de l’usuari per generar informes clínics. Actualment ‘MJN’ compta amb la col·laboració de la Clínica Corachán de Barcelona i el Cleveland Clinic als Estats Units.