Platja d'Aro. 1a Triatló de Llarga Distància Tradeinn 140.6INN

Primera edició del Tradeinn Internacional Triathlon 140.6INN (web) diumenge 30 de maig amb centre d’operacions a Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró. Serà la primera vegada que se celebra un triatló de llarga distància a les comarques de Girona, i és també és l’estrena de la modalitat enguany arreu d’Europa. Alhora, la Federació Espanyola de Triatló (web) l’ha convertit en el Campionat d’Espanya de la modalitat, i també esdevé puntuable en el rànquing internacional segons ha establert l’Associació Professional de Triatló (PTD).

Hi ha confirmats 1.060 esportistes de 13 nacionalitats, però la prova mobilitzarà fins a 5.000 persones entre acompanyats, equips tècnics i membres de l’organització. S’inicia amb 3’8 km de natació en aigües obertes a la Platja Gran de Platja d’Aro. La segona etapa són 180 km en bicicleta en un itinerari circular amb sortida i arribada a Platja d’Aro i que transcorre per 22 municipis. Finalment, cursa a peu de 42’2 km en un circuit de quatre voltes dins el municipi per algun dels seus punts més emblemàtics,

S’estableixen tres especialitats en modalitat masculina i femenina: professionals, amateurs i paratriatletes. En la primera hi ha una dotació global de 30.000 euros en premis per als 5 primers classificats en les dues modalitats. En amateurs es premiarà amb un cupó de 250 euros per a qualsevol botiga Tradeinn els i les primeres classificades en les 12 categories establertes per edats en trams de 5 anys a partir de 18 anys. També seran guardonats les i els paratriatletes.

Més enllà del triatló s’ha organitzat un ampli conjunt d’activitats durant cinc dies en el marc de l’anomenada 140.6 INN Weekend a l’entorn del Palau d’Esports i Congressos de Platja d’Aro: cerimònia d’inauguració; Fira de Corredor/a oberta a tothom, amb la presència de 25 marques especialitzades; Finish Line Party el dia de la prova: un espai dinamitzat i lúdic per animar als triatletes; i lliurament de premis i cerimònia de clausura dilluns 31 de maig.

Organitza Tradeinn, empresa amb seu a Celrà especialitzada en la venda en línia de producte esportiu; i compta amb l’esponsorització de diverses marques especialitzades i el suport institucional de l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, la Secretaria General de l’Esport, i la col·laboració dels ajuntaments per on transcorre la cursa en bicicleta.