Blanes. L’alcalde de Blanes agraeix la implicació dels joves d’un Pis d’Inserció Laboral de la vila

Hi ha vegades en què l’administració dels assumptes del dia a dia en un ajuntament també inclou la possibilitat de trobar-se amb sorpreses molt agradables, d’aquelles que remouen consciències i els ànims. Aquest és el cas d’una carta enviada fa un any per sis joves residents en un Pis d’Inserció Laboral de Blanes adreçada a l’alcalde del municipi i que signaven cadascun d’ells.

Mitjançant aquella carta, que anava acompanyada d’una postal, volien transmetre-li al batlle el seu reconeixement per la feina que s’estava fent des de l’Ajuntament de Blanes en la lluita contra la COVID-19 que llavors tot just acabava de començar, i ja estava trastocant les vides de tothom. També demanaven que l’alcalde fes extensiu el seu reconeixement a tots els serveis i brigades municipals per la seva feina i dedicació en aquells moments tan difícils.

Recepció dels joves al Despatx d’Alcaldia
D’això, com dèiem, en fa un any –la carta va ser enviada el maig del 2020-, i llavors no era possible rebre als joves per les mesures de seguretat sanitària, a banda que la gestió de l’emergència no deixava gaire temps per a res més que no fos respondre i posar remei als reptes diaris. Ara que sí ha estat possible, Àngel Canosa els ha rebut al Despatx d’Alcaldia per agrair-los personalment aquest gest tan senzill però carregat d’emocionat contingut.

Els joves han acudit a la cita acompanyats de les educadores que tenen cura del Pis d’Inserció Laboral ‘El Tresmall’ de Blanes. Pertanyen a la Fundació Diagrama, que encapçala Programes d’Inserció Sociolaboral adreçats a la població en risc d’exclusió social, especialment amb menors i joves amb dificultats per trobar feina i integrar-se socialment.

Àngel Canosa va compartir amb ells la seva pròpia experiència de ser una persona no nascuda a Blanes que va arribar-hi tot just fa 16 anys. La majoria dels joves van arribar a Blanes al 2018, i van ser dels primers en allotjar-se al pis. Durant aquest temps han estat fent diversos aprenentatges: monitor del lleure, forner, electromecànica, soldadura, perruqueria.... Precisament fa pocs dies que un d’ells ja ha trobat feina i ha deixat el pis, una fita que el batlle va desitjar que poguessin assolir la resta de companys. La majoria d’ells fa temps que no veuen les seves respectives famílies. Per això aquests mesos de confinament han estat complicats d’assumir, sense saber com estaven uns i altres.

Al terme de la trobada els joves van tornar a demostrar el seu tarannà agraït lliurant a l’alcalde un obsequi personalitzat que encara li donava més valor. Es tracta d’un quadre amb fotografies dels sis racons de Blanes triats per ells: la Roca de Sa Palomera; el Mercat de Fruites i Verdures del Passeig de Dintre; la Platja de Santa Anna; el Port de Blanes; l’escultura de la Formiga del Passeig de Mar; i la Plaça d’Espanya, uns dels racons preferits dels joves per trobar-s’hi.

El quadre anava signat al seu revers amb un missatge, de nou, senzill però carregat de contingut, escrit en la seva llengua materna: ‘Moltes Gràcies a Tothom!’. Recíprocament, Àngel Canosa va lliurar-los uns obsequis logotipats amb el nom de la vila on s’estan treballant el seu futur.

1621506742Obsequi Joves 4.JPG

1621506742Obsequi Joves 3.JPG