Blanes. Cinema, Teatre i Música aquesta setmana al Teatre de Blanes

Aquesta setmana el Teatre de Blanes torna a bullir d’activitat, amb tres propostes que cal apuntar a l’agenda cultural dels propers dies, més concretament per dijous, divendres i diumenge. Són sengles sessions de Cinema, Música i Teatre que, cadascun en la seva especialitat, complauran als qui tinguin ganes de poder gaudir d’una bona estona amb sengles productes on la qualitat i la professionalitat estan assegurades.

La més immediata tindrà lloc aquest proper dijous 20 de maig a les 8 del vespre, amb una nova projecció del Cicle de Cinema Gaudí, el Circuit Estable de Cinema Català que organitza el Departament de Cultura i Festes de l’Ajuntament de Blanes amb el suport de l’Acadèmia del Cinema Català. En aquesta ocasió es tracta d’un film molt conegut, sobretot per l’estol de premis que ha recollit fins al moment: ‘La Vampira de Barcelona’.

El film inspirat en fets reals ‘La Vampira de Barcelona’
Dirigida per Lluís Danés i estrenada als cinemes fa tan sols cinc mesos, és una pel·lícula de suspens ambientat a principis del segle XX, basada en la llegenda negra i l’imaginari popular al voltant d’un personatge real, Enriqueta Martí, anomenada com ‘la vampira’ del barri del Raval de Barcelona. Va guanyar cinc estatuetes en la darrera edició dels Premis Gaudí 2021, entre elles les de millor pel·lícula i direcció artística.

El thriller d’època rodat en coproducció amb TV3 també havia rebut anteriorment el Gran Premi del Públic en la 53a edició del Festival Internacional de Cinema de Sitges, que va acollir l’estrena mundial. A ‘La Vampira de Barcelona’, Lluís Danés presenta un món que barreja les estètiques del cineasta Tim Burton i l’escriptor Charles Dickens en la que ha estat la seva òpera prima al gènere de ficció.

La trama s’inicia al voltant del periodista Sebastià Comas –interpretat per Roger Casamajor-, que s’endinsa en el laberint de bordells, carrerons i secrets del barceloní barri del Raval, on cerca la veritat sobre les desaparicions i assassinats macabres de nens de què s’acusa a la ‘Vampira’. La desaparició de Teresa Guitart, filla d’una família rica, està commocionant la Catalunya de l’any 1912 i la policia té en el seu punt de mira una principal sospitosa: Enriqueta Martí –a qui dóna vida Nora Navas-, coneguda com la ‘Vampira’ del Raval.

Concert d’Alessio Arena al XXIX Cicle de Música a l’Esperança
La següent proposa s’emplaça per l’endemà divendres 21 de maig a les 8 del vespre, amb el tercer concert del cicle ‘Música a l’Esperança’. Després del sorprenent inici amb ‘Ual·la!’ el dia 7, seguit la setmana passada pel Jazz i Blues de ‘Los Victrolas’, ara arriba una proposta diametralment diferent als dos primers precedents.

El cantant italià Alessio Arena omplirà tot l’espai del Teatre de Blanes amb la seva veu i la seva guitarra. L’escriptor i cantautor nascut a Nàpols l’any 1984 i resident a Barcelona des de fa 13 anys, ha escrit novel·les i obres de teatre, però també ha format part de grups, i ha estat la veu de dos discos de Clara Peya al costat de Judit Neddermann, Mariona Castillo i Elena Gadel. A Blanes s’acompanyarà de la seva guitarra per oferir un recital de temes de la seva carrera, amanida amb alguna versió sorpresa.

Proposta teatral: la comèdia ‘Likes’, de Roc Esquius
Per últim, la tercera i darrera proposta d’aquesta setmana al Teatre de Blanes serà diumenge vinent, 23 de maig, a les 7 de la tarda. És la representació teatral ‘Likes’, presentada com la comèdia més viral de Roc Esquius, a càrrec de la companyia Dara. La Berta, la Lídia, el Toni i el Pol són quatre companys accidentals que comparteixen un espai de coworking mentre miren de poder tirar endavant cadascú en les seves respectives professions.

La mala sort fa que cap d’ells hagi aconseguit treballar com esperaven fer-ho, ja que –contràriament al què aspiraven- ningú no els coneix. La trama de l’obra engega quan, arran de la publicació d’una fotografia fortuïta, es produeix una reacció inesperada a la xarxes socials i tots quatre personatges veuen com les seves vides canvien de manera dràstica al començar a ser algú.

Likes aprofundeix sobre un dels aspectes potser més controvertit de l’actual situació social: la malaltissa dependència que té la societat d’avui en dia respecte les xarxes socials, retratar totes i cadascuna de les situacions en què es troba una persona fins a nivell absurds, i fer que dia a dia se sigui més dependent del nivell d’acceptació que es té.

Més informació: https://www.teatredelacostabravasud.cat/

1621491534La Vampira de Barcelona 10.jpg