Blanes. En marxa els canvis de trànsit i bus amb motiu de les obres de la Rotonda d’Anselm Clavé de Blanes

Aquest dilluns les obres de construcció de la Rotonda d’Anselm Clavé –situada a la cruïlla amb l’Avinguda de l’Estació i el Carrer Santa Cecília- han iniciat una nova fase, que requereix haver d’obrir el vial al voltant del qual hi haurà la futura girola. Això ha provocat que a partir d’ara s’hagin afegit nous canvis de circulació a la zona, que també afecten des d’avui al transport urbà.

La construcció de la nova rotonda significa el darrer tram per acabar el Pla Parcial Costa Brava, la nova zona d’expansió de Blanes que al llarg dels darrers mesos ha anat obrint consecutivament alguns dels trams, a mesura que finalitzaven els treballs d’urbanització. En l’actualitat ja inclou un primer equipament, l’Escola Sa Forcanera, i properament també s’hi incorporarà la nova prefectura de la Policia Local i Protecció Civil.

Canvis de Trànsit i Línia 2 Bus des d’aquest dilluns
El canvi més destacat que s’ha posat en marxa avui dilluns ha estat el tall de circulació del carril de baixada del Carrer Anselm Clavé. Afecta des de la cruïlla amb la Rotonda dels Focs –a tocar de la GI-682- fins a l’encreuament amb la zona on s’estan fent les obres, en la confluència de l’Avinguda de l’Estació i el Carrer de Santa Cecília.

Els vehicles que circulen pel Carrer Anselm Clavé o bé procedeixen de la GI-682 i volen baixar han de continuar a partir d’ara per camins alternatius. D’altra banda, aquest tall també ha provocat que la Línia 2, en el sentit de baixada pel vial afectat, hagi hagut de desviar el seu recorregut, així com les parades pels viatgers que l’utilitzen. Des de la Rotonda dels Focs, els autobusos de la Línia 2 es desvien per la GI-682 en el sentit de circulació a Lloret fins a la cruïlla de Mas Palou, per on segueixen de baixada.

Després continua per l’Avinguda Joan Carles I, la Plaça de l’Escorxador i la Plaça Solidaritat, on enllaça amb el seu circuit habitual a través de la Rambla Joaquim Ruyra. En aquest nou recorregut provisional, els viatgers utilitzen les parades que ja hi ha instal·lades, ja que les tres que hi ha entre la Rotonda dels Focs i la Plaça Solidaritat s’han anul·lat.

Tall de Trànsit durant tres setmanes i preparació retirada torres de llum
La previsió és que aquest segon tall de circulació s’allargui durant tres setmanes, fins a principis del proper mes de juny. Al llarg d’aquest temps s’estaran fent les rases de pluvials i sanejament, i caldrà foradar la calçada central del Carrer Anselm Clavé en la cruïlla del tram afectat on es van iniciar els treballs fa gairebé un mes. Per aquest motiu ha estat necessari tallar la circulació.

Fins al moment, les obres de construcció de la Rotonda del Carrer Anselm Clavé estan seguint el ritme previst, i s’espera que estiguin completament enllestides a finals del mes de juny, pels volts de Sant Joan. Poc a poc, el nou aspecte que passarà a tenir aquesta cruïlla ja s’està dibuixant a mida que passen els dies i es comença a entreveure com quedarà aquest darrer tram del Pla Parcial Costa Brava.

Per la seva banda, la companyia elèctrica també continua amb els treballs per eliminar les torres elèctriques que hi ha al voltant d’aquesta zona, en especial la situada al bell mig de la baixada del Carrer Santa Cecília, que desemboca en la futura Rotonda d’Anselm Clavé. S’elaboren les connexions soterrades prèvies a la retirada de la xarxa aèria, una fita que els veïns de la zona esperen poder veure de manera especial.