Blanes. Pau Riba oferirà dos concerts exclusius al Casal La Cooperativa de Blanes aquest cap de setmana

Aquest cap de setmana Blanes acull un doble esdeveniment musical amb nom propi: el mític cantant mallorquí Pau Riba. Actuarà tant dissabte com diumenge, 1 i 2 de maig, al Bar ‘La Cooperativa’, amb aforament limitat i entrades pels dos concerts ja exhaurides. Les dues sessions s’han hagut d’adaptar necessàriament al format de la sala –un establiment de restauració-, i per això es faran a partir de les tres del migdia i fins a dos quarts de cinc de la tarda.

Organitzats amb la complicitat del també polifacètic músic blanenc Isaac Ulam, el mateix Pau Riba ja ha avançat que farà un concert íntim i molt especial: només ell sol dalt l’escenari acompanyat d’una guitarra. Als seus 73 anys, continua incombustible, i vindrà a Blanes després que fa pocs dies va actuar a Girona amb motiu dels 50 anys del seu treball ‘Dioptria’, considerat com un dels 10 millors discs de l’estat espanyol. Des de finals del 2019 va iniciar una gira amb motiu d’aquest aniversari, que ja l’ha dut a un munt d’escenaris.

L’LP inclou autèntics himnes de la cançó d’autor catalana, com per exemple ‘Noia de Porcel·lana’, ‘Taxista’, ‘La Flor del Taronger’, ‘La meva pinta’ i ‘L’Home Estàtic’, entre d’altres. És nét del poeta català Carles Riba, i pare de Caïm i Pauet, del grup ‘Pastora’, en homenatge a la desapareguda Mercè Pastor, la seva exdona i mare dels seus fills. Transgressor i políticament incorrecte, està considerats en l’actualitat un dels compositors més importants de la música catalana.

Admirador de Bob Dylan, les seves cançons barregen música i lletra de manera indissociable, de manera que entesos consideren que costa trobar on acaba el poeta i on comença el músic. La seva doble actuació a Blanes, per tant, és tot un esdeveniment que ja es va haver de suspendre fa uns mesos a causa de la pandèmia, i que ara per fi es podrà gaudir en petit comitè, però amb la força que tenen les seves actuacions malgrat passin els anys.

1619781071Pau Riba - Imatge Olot Cultura.jpg