Banyoles. Banyoles programa ‘È bo, È mel’ per reivindicar la gastronomia i el patrimoni cultural

L’Ajuntament de Banyoles programa una nova activitat per aquesta primavera. Es tracta de la iniciativa ‘È bo, È mel’ que pretén posar en valor la gastronomia banyolina i el patrimoni cultural de la ciutat. Se celebrarà del 28 de maig al 6 de juny i inclourà la 43a edició de l’Exposició de Flors de Banyoles.

L’activitat és una alternativa al Garstròmia, la fira gastronòmica de Banyoles que s’hauria de celebrar durant la primera setmana de juny però que la situació provocada per la Covid_19 impedeix programar.

La regidora de Promoció Econòmica i Turisme, Anna Tarafa, ha explicat que “la proposta pretén fer una fusió entre la promoció de la gastronomia banyolina i el seu patrimoni cultural, aprofitant la 43a edició de l’Exposició de Flors, que sí que se celebrarà”. En aquest sentit, Anna Tarafa ha destacat que “l’excel·lència a Banyoles és llaminera i en l’argot popular molta gent utilitza l’epxressió ‘è mel’ per dir que una cosa és molt bona o li agrada molt, i aquesta nova proposta ens permetrà posar-ho en valor”.

L’Exposició de Flors es preveu que se celebri del 4 al 6 de juny i també incorporarà diverses novetats que permetran veure i descobrir diferents espais de la ciutat decorats amb motius florals per a l’ocasió. El programa detallat, així com la relació de bars i restaurants participants, es donarà a conèixer a finals de maig.