Platja d'Aro. Pressupostos Participatius 2021 (3a edició)

L’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró inicia la tercera edició del procés d’elaboració de Pressupostos Participatius amb una dotació de 200.000 euros per a propostes en l’àmbit de les inversions. Com a novetats destaquen l’ampliació de la partida inicial en 50.000 euros i la incorporació del consistori a la plataforma digital Decidim impulsada per la Diputació de Girona. Les propostes es poden presentar del 26 d’abril al 23 de maig, i pot fer-ho qualsevol persona vinculada al municipi, individualment, en grup o com a entitat (en cada butlleta només una iniciativa, però se’n poden omplir tantes com propostes es vulguin fer).

La condició general primària és que es pugui considerar una inversió (allò que es pot construir o adquirir i que és perdurable en el temps), que sigui competència municipal, que respecti el marc jurídic i legal, que no contradigui els plans aprovats, ni que suposi un cost suplementari de manteniment més enllà de l’ordinari. Tampoc pot suposar contractació de nou personal, ni propostes de subvencions o ajuts a entitats o col·lectius, ni estudis, anàlisis o redaccions de plans estratègics o sectorials.

Es pot fer a tothora al portal Decidim (també hi ha dos punts municipals d’accés públic a internet: a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de Platja d’Aro i a Ca La Generosa de S’Agaró). També es poden omplir butlletes de paper i desar-les a les urnes de l’Ajuntament i a l’Oficina de Turisme de Platja d’Aro; a l’OAC de Castell d’Aro; i a Ca La Generosa a S’Agaró. També en els tallers de debat programats els dimarts 11 i 18 de maig (19 h) a la Sala d’Actes de l’Ajuntament, centrats en propostes de mobilitat i accessibilitat; i equipaments i mobiliari urbà respectivament (inscripció prèvia a http://entrades.platjadaro.com).

Totes les propostes seran avaluades tècnicament del 24 de maig a l’11 de juny. El dimarts 15 de juny (19 h) es farà un taller participatiu a l’entorn de les propostes que finalment accediran a la fase de votació -tenint en compte l’interès comú, l’impacte positiu sobre el municipi i la seva viabilitat- que serà del 20 setembre al 17 octubre d’enguany. En la primera edició dels pressupostos participatius, l’any 2018, es van escollir quatre accions,  que ja s’han executat, amb un valor global final de 128.505 euros. El la segona (2019), quatre més, una de les quals ja enllestida -parc infantil al carrer Agaró de S’Agaró- i tres més en contractació o adjudicació.