Banyoles. L’Ajuntament de Banyoles convoca un pla extraordinari d’ocupació local

L’Ajuntament de Banyoles ha convocat un pla extraordinari d’ocupació local. La mesura, que està inclosa dins les mesures de reactivació econòmica municipals, preveu la contractació de set persones que treballaran en cinc projectes vinculats a serveis municipals. A més, l’Ajuntament contractarà també una persona com a tècnica de desenvolupament local per reforçar els serveis de promoció econòmica.

La regidora de Promoció Econòmica, Anna Tarafa, ha explicat que “aquesta mesura s’inscriu en les accions que des de l’Ajuntament estem impulsant per a la reactivació econòmica i, en aquest cas concret, per fomentar l’ocupació”.

La convocatòria està dirigida a la contractació de persones per al desenvolupament de projectes temporals extraordinaris i d’interès social inclosos dins el Pla extraordinari d’ocupació local de l’Ajuntament. Està adreçada a persones en situació d’atur, demandats d’ocupació i d’aquesta manera pretén millorar la capacitació professional de les persones aturades, a més de millorar serveis municipals a través dels projectes inclosos en el pla.

En concret, s’hi inclouen cinc projectes: manteniment i neteja extraordinàries de les àrees d’aportació de residus, arranjament i posada a punt de pisos per a habitatges socials, control de mesures de protecció, atenció, seguiment i base de dades per la Covid-19 per al servei de la Policia Local, gestió documental extraordinària del fons documental de la Biblioteca Comarcal i tramitació d’ajuts extraordinaris al teixit econòmic.

La convocatòria preveu la contractació de 3 auxiliars administratius, 3 peons i 1 paleta per períodes que van dels 6 als 12 mesos. Aquest pla extraordinari d’ocupació suposa una inversió de 164.872,09 euros.

Les persones interessades poden inscriure’s al pla extraordinari d’ocupació a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Banyoles a https://seu.banyoles.cat i tenen temps fins al proper 13 de maig.

Tècnic de desenvolupament local
D’altra banda, l’Ajuntament ha obert també convocatòria per a la contractació temporal per interinitat d’una persona com a tècnic mig de desenvolupament local. Aquesta contractació està vinculada a la subvenció de la Diputació de Girona per a la Retenció del talent i consolidació del personal tècnic en l’àmbit de la promoció econòmica i desenvolupament local, amb un import de 60.000 euros repartits en tres anys. La regidora de Promoció Econòmica, Anna Tarafa, ha destacat que aquesta figura “coordinarà els serveis d’orientació i inserció laboral, així com els serveis d’assessorament empresarial i de creació d’empreses amb l’objectiu de fomentar l’emprenedoria, la millora de la competitivitat del teixit empresarial, la innovació, la creació d’ocupació i la inserció laboral”.