Blanes. La Biblioteca Comarcal de Blanes comença a celebrar la Diada de Sant Jordi, farcida d’activitats

Ja se sap que el patró de les bibliotecàries és Sant Benet, però si hi ha un dia al santoral que aquest servei celebra amb especial intensitat aquest és, sense cap mena de dubte, Sant Jordi. Per això no és d’estranyar que la Biblioteca Comarcal de Blanes hagi organitzat un munt d’activitats al seu voltant, si bé totes elles respectant les mesures COVID en tot moment.

La celebració de la Diada es va encetar dissabte passat, amb l’estrena d’un nou ‘Aparador de la Biblioteca’. És a dir, aquell fragment de la façana de l’emblemàtic edifici blanenc que tothom veu quan entra en aquests dominis. En aquesta ocasió s’ha optat per un muntatge minimalista que ho diu tot: paraula escrita, roses, un simpàtic drac i la senyera. Els quatre elements que simbolitzen el 23 d’abril a Catalunya. Se’n van encarregar de confeccionar-lo i muntar-lo Montse Mateu, del Club de Lectura Infantil, i Raquel Rodríguez, del Club de Lectura Juvenil.

Un munt d’activitats per festejar la Diada de Sant Jordi
De fet dissabte passat, el dia en què es va muntar l’aparador, la corrua d’activitats organitzades amb motiu de la Diada de Sant Jordi ja es va encetar amb una ‘Hora del Conte’ molt especial. Es tractava del conte ‘Borda, George’, de Jules Feiffer, i en aquesta ocasió se’n van encarregar d’explicar-lo i escenificar-lo a l’expectant públic acompanyat de pares i mares dues representants de la responsable de publicar-lo, l’editorial blanenca ‘entreDos’, que precisament es presentarà formalment aquesta setmana.

La següent activitat tindrà lloc aquest proper dimarts a les 7 de la tarda, amb una que aquests dies resulta més que adequada: la presentació d’un llibre. En aquest cas és ‘Qui sóc’, i anirà a càrrec de la seva mateixa autora, Rosa Domingo. Psicòloga i psicopedagoga, és fundadora de la Revista de Psicologia Insight, i el llibre que presenta té com a temàtica l’autoajuda i el creixement personal.

Dimecres a 2/4 d’11 del matí Mima Teatre presenta ‘Sant Jordi, la llegenda’, dins del programa ‘Nascuts per Llegir’, adreçat a pares, mares i nadons de 0 a 3 anys. El mateix dia, a 2/4 de 6 de la tarda, hi haurà una sessió de ‘Miniclub’ per a nenes i nenes de 5 a 7 anys acompanyats dels pares i mares. Tractarà sobre ‘El primer pas’, de Bob Graham.

Revetlla de Sant Jordi i la Diada del 23 d’abril
L’agenda de la Biblioteca Comarcal de Blanes bullirà especialment d’activitats dijous i divendres. Amb motiu de la ‘Revetlla de Sant Jordi’, dijous a 2/4 de 6 de la tarda el Club de Lectura Infantil -de 8 a 11 anys-, tractarà sobre ‘Hachiko, el gos que esperava’, que li va merèixer al seu autor, Lluís Prats, el Premi Josep Ma Folch i Torres a la millor novel·la infantil.

Precisament pel què dèiem abans, perquè totes les activitats estan subjectes a les mesures de contenció COVID, també hi haurà actes que se celebraran telemàticament. Dos d’ells tindran lloc precisament coincidint amb la ‘Revetlla de Sant Jordi’. El primer, programat per les 6 de la tarda, és un Taller Infantil: ‘Corona de Donzella i Casc de Cavaller’, amb Activijoc. Per participar-hi cal inscriure’s a la Biblioteca: al telèfon 972 358 033 o al correu Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

La segona activitat online serà a les 8 del vespre, amb l’escriptor i científic blanenc Salvador Macip. Des de Leicester (Regne Unit), Macip presentarà els seus dos darrers llibres: ‘Lliçons d’una pandèmia’ i ‘ Janowitz’, ciència-ficció crossover per a joves i adults. Presentada amb el títol ‘Un any darrera la pantalla’, l’activitat promet fer bullir les xarxes, ja que cada vegada que Salvador Macip ha protagonitzat presentacions a la biblioteca, la Sala d’Actes s’ha quedat petita per l’afluència de públic.

Per últim, el divendres 23 d’abril culminarà la setmana dedicada a Sant Jordi amb la jornada central. Durant tot el dia el vestíbul de la Biblioteca Comarcal allotjarà la ‘Fira del Llibre Usat’. Amb el carnet d’aquest servei, tothom es podrà endur un llibre de regal, del contingent procedent de donacions. D’altra banda, a les 12 del migdia hi haurà un acte molt especial: la inauguració del ‘Racó Joan Adell’, a l’altell.

Ja a la tarda, a partir de les 6, es farà la presentació oficial de l’editorial blanenca ‘entreDos’, especialitzada en literatura infantil i juvenil. Fundada l’any passat per Núria Torrelles, ja compta amb diversos títols publicats. Entre ells ‘Borda, George’, escenificat dissabte passat a la Sala d’Actes de la Biblioteca. El cicle amb motiu de Sant Jordi es tancarà dissabte a les 6 de la tarda, amb el ‘Club de Jocs de Taula per a nens i nenes a partir de 8 anys, joves i adults, amb David Quesada.

1618837532Sant Jordi Aparador Biblioteca (2).JPG

1618837532Hora del Conte - Editorial entreDos (3).JPG