Blanes. La IX Mostra de Treballs de Recerca de la Selva omple de joves talents acadèmics el Teatre de Blanes

La tarda-vespre d’aquest passat divendres el Teatre de Blanes es va tornar a omplir de joves promeses en el món de la recerca i la investigació de diversos àmbits a través de la IX Mostra de Treballs de Recerca de Batxillerat de la Selva. Organitzada pel Centre de Recursos Pedagògics de La Selva II amb la col·laboració de l’Ajuntament de Blanes, ha estat una nova ocasió per descobrir joves talents acadèmics.

Prèviament a la celebració de la mostra, tots els treballs presentats han passat un procés de selecció en cadascun dels centres, valorant la creativitat, innovació i aplicació d’estratègies de recerca. El seu objectiu és reconèixer l’esforç esmerçat per l’alumnat i el professorat que fa la tutoria, i ahir van ser ells i elles els únics i úniques indiscutibles protagonistes de la vetllada compartida amb amics i familiars.

S’havien d’exposar un total de 15 treballs escollits d’estudiants de batxillerat procedents de centres educatius de Blanes, Lloret, Tossa i Vidreres. Finalment només van presentar-se’n 13, ja que les alumnes dels dos que representaven l’INS S’Agulla de Blanes no van poder assistir al estar confinades. La benvinguda va anar a càrrec de la directora del CRP Selva II, Pepa Celaya, seguida pel parlament del director dels serveis territorials d’Educació a Girona, Martí Fonalleras.

El lliurament de diplomes al final de l’acte  el van encapçalar en representació del municipi acollidor alcalde de Blanes, Àngel Canosa, acompanyat de la tinenta d’alcalde d’Educació, Olga López. També van participar l’alcalde de Vidreres, Jordi Camps; el regidor i la tècnica d’Educació de Lloret, Albert Fernández i Cristina Pinto; així com els inspectors del Departament d’Educació a la Selva Marítima, Maria Queldra i Joan Queldra. El parlament de cloenda va anar a càrrec de Maria Queldra, qui d’una manera molt emotiva va demanar als i les joves que omplien el Teatre de Blanes: ‘No abandoneu els vostres somnis’.

A diferència d’altres anys, la presentació no va poder tancar-se amb l’habitual Fotografia de Família de guardonats i guardonades, professors/tutors, membres del CRP Selva II i autoritats assistents. Les mesures COVID van ser en tot moment presents a l’hora d’accedir i desallotjar el recinte, així com la obligatorietat de dur la mascareta posada i prendre la temperatura al entrar, entre d’altres precaucions.

Els assassins en sèrie, l’alcoholisme, les famílies LGTBI i altres temes
Com sol ser habitual, els 15 treballs de recerca seleccionats abasten temes molt variats, sorprenent al públic per la seva originalitat i erudició. Per sobre de tot, però, estava la convicció amb què van defensar-los, així com l’espontaneïtat barrejada amb la il·lusió i empenta que van encomanar. Durant les dues parts de què va constar l’acte es va parlar d’assassins en sèrie, epilèpsia, alcoholisme, feminisme a les aules, famílies LGTBI, o bé la programació de la llegendària màquina ‘Enigma’, entre d’altres.

A la mitja part, els alumnes del batxillerat artístic de l’Institut Serrallarga van oferir una actuació a base de diverses cançons d’estils prou variats. Els i les alumnes van interpretar en viu i en directe els temes acompanyats per les palmes del públic assistent, tocant els respectius instruments, cantant i ballant, en un interludi musical molt celebrat per tothom.

Tot seguit, a la segona part, van intervenir els representants de dos dels tres instituts de Blanes: Serrallarga, i Sa Palomera, ja que les dues representants de l’INS S’Agulla estaven confinades i no van poder ser-hi presents. En representació de l’INS Serrallarga Abril Caballo va parlar sobre el lideratge als equips de bàsquet i Maria Gutiérrez va presentar ‘Epilepsy, the sacred disease’. Per la seva banda, per l’INS Sa Palomera van intervenir Ivan Endrino, amb l’estudi matemàtic i programació de la màquina Enigma, i Raquel Ortega amb un treball en francès sobre què pot aportar en gent de totes les edats la pràctica del patinatge artístic.

1618760182Entrega Diplomes - Alcalde de Blanes(13).JPG

1618760183INS Sa Palomera Blanes - Raquel Ortega (7).JPG