Banyoles. Banyoles consolida el projecte de cooperació amb la ciutat gambiana de Garawol

L’Ajuntament de Banyoles i l’Associació Garawol, integrada per banyolins i banyolines d’origen gambià, enviaran a finals d’aquest mes un segon carregament amb material sanitari per a l’hospital de la ciutat gambiana de Garawol, situada en una de les zones més pobres de Gàmbia. El centre de salut dona servei a una àrea geogràfica de més de vint mil habitants.

A finals de 2018 una delegació banyolina formada per col·laboradors sanitaris i membres de l’associació es van desplaçar a la zona on van elaborar un informe detallat sobre les necessitats del centre hospitalari. Unes necessitats que van des de la dotació del material bàsic a nivell d’atenció sanitària, les millores arquitectòniques per afavorir la salubritat i l’accessibilitat, la millora del subministrament d’aigua i energia elèctrica i la formació i dotació de personal.

A partir d’aquest informe es va elaborar un projecte de millora que s’anirà executant en diferents fases amb l’objectiu de dotar l’equipament dels recursos sanitaris bàsics. L’estiu passat ja es va fer un primer lliurament de material corresponent a la primera fase del projecte. Properament es farà un segon enviament de material sanitari que inclou un frigorífic dels que utilitzen els sanitaris per conservar vacunes, un desfribil·lador per garantir les emergències coronàries, un llit sanitari i material de treball mèdic com bisturís, pinces, tisores o bates protectores. L’adquisició del material suposarà una inversió de 5.500 euros a càrrec de l’Ajuntament de Banyoles, mentre que l’entitat Garawol s’encarregarà de l’enviament.

A l’enviament, s’hi sumarà també de nou la Clínica Salus Infirmorum que donarà cadires de rodes i crosses que seran molt útils en una zona mancada de material bàsic.

També se suma al projecte el Col·legi de Metges de Girona que des de la seva àrea de cooperació ha decidit aportar a l’entitat Garawol 1.500 euros que reforçaran la inversió prevista per aquest any 2021.

L’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ha destacat “el compromís de la ciutat amb aquest projecte de cooperació internacional que ens uneix amb la població d’origen d’un gran nombre de banyolins i banyolines” i ha agraït “la implicació de diferents entitats i institucions com la Clínica Salus Infirmorum o el Col·legi de Metges de Girona en el projecte”.

El projecte Garawol està creant una xarxa de col·laboració entre Catalunya i Gàmbia, entre la Regió d’Upper River i les comarques gironines, i entre Garawol i Banyoles. En aquesta xarxa s’hi estan implicant les autoritats locals, les entitats, els treballadors sanitaris i la ciutadania de Garawol, i també l’Ajuntament de Banyoles, el Col·legi de Metges, el Col·legi de Farmacèutics, la Clínica Salus, l’Associació Garawol de Banyoles i persones que de forma individual col·laboren amb el projecte. L’objectiu és que durant aquest any se sumin a la iniciativa altres municipis de la demarcació de Girona que també tenen una important representació de població originària de Garawol.

1617875499AjBNY Garawol 080421.jpg