Blanes. Blanes posa en marxa els preparatius pel ‘34è Concurs de Murals de Sant Jordi’ per a 1.600 escolars de la vila

Avui al matí, coincidint amb el primer dia laborable a Blanes després de les vacances de Setmana Santa, el Departament de Cultura i Festes de l’Ajuntament ha donat el tret de sortida del què serà ‘34è Concurs de Murals de Sant Jordi’ 2021. Ho ha fet repartint als centres escolars que han confirmat la seva participació al certamen les superfícies on hauran de realitzar les seves respectives creacions.

Es tracta de suports de cartró-ploma que s’han distribuït a les 10 escoles del municipi de Blanes que abans de Setmana Santa van confirmar la seva inscripció al concurs. Tots els nois i noies que participin, dividits en grups d’entre 4 i 6 alumnes com a màxim, disposaran del mateix tipus de suport per poder desenvolupar el què hagin dissenyat prèviament.

34è Concurs de Murals de Sant Jordi 2021 adaptat als temps COVID
Sense cap mena de dubte, la Diada de Sant Jordi és una de les dates més assenyalades des del punt de vista cultural i festiu a Catalunya. Conscient d’aquesta importància, el Departament de Cultura i Festes de l’Ajuntament de Blanes es va plantejar a principis d’any que s’havia de celebrar sense perdre de vista les mesures de contenció sanitàries COVID.

Fruit d’aquesta preocupació, ha redissenyat l’esdeveniment més participatiu que s’organitza des de fa dècades a Blanes al voltant del 23 d’abril, el més que tradicional ‘Concurs de Murals al Carrer de Sant Jordi’, adaptat als temps COVID. En aquesta 34ena edició, per segon any consecutiu, la proposta s’ha tornat a formular sense que perdi la seva essència.

L’any passat, en què s’estava en ple confinament per l’Estat d’Alarma, es va fer una proposta 100% telemàtica: els nois i noies van penjar les seves creacions a Instagram. Aquest 2021, en canvi, s’hi ha donat un component participatiu molt més presencial que al 2020, de manera que els nois i noies podran compartir i gaudir del concurs amb els i les respectives companyes de classe.

Concurs adreçat a més de 1.600 escolars de la vila
Durant les 32 primeres edicions, en el seu format original, el concurs s’ha estat allotjant al Passeig de Mar o en espais alternatius quan plovia. L’any passat l’aire lliure va ser substituït per Instagram, i aquest 2021 la proposta que es va fer arribar el passat mes de març des de l’Ajuntament de Blanes a tots els centres educatius del municipi consisteix en què els nenes i nenes puguin pintar el seu mural a les seves respectives escoles. És a dir: el concurs d’aquest any consisteix en portar-lo als centres educatius.

Posteriorment, tots i cadascun dels treballs participants, a banda dels guanyadors, es podran visitar a la Sala d’Exposicions de Casa Saladrigas, del 23 d’abril al 15 de maig. El concurs està adreçat als alumnes de tercer a sisè de primària dels 10 centres educatius del municipi que abasten aquestes franges d’edat, per la qual cosa el nombre màxim de possibles participants és de gairebé 1.600 alumnes.

En cada cartró ploma que se’ls ha fet arribar avui als centres escolars hi podran realitzar el mural els grups d’entre 4 i 6 alumnes com a màxim cadascun. El concurs, igual que la idea original, es divideix en dues categories: la ‘A’, pel cicle mitjà d’educació primària (3er i 4rt), i la ‘B’ pel cicle superior d’educació primària (5è i 6è).

Inauguració de l’exposició el dia de Sant Jordi
Tots els dibuixos s’han de pintar en format horitzontal, són de temàtica lliure, i hi haurà dos premis per a cadascuna de les categories. La mecànica programada preveu que a partir d’aquesta setmana cada escola s’organitzi de la manera que vulgui perquè els alumnes realitzin les respectives composicions.

Una setmana més tard, el proper dimecres 14 d’abril, s’aniran a buscar els dibuixos per muntar l’exposició que es posarà en marxa coincidint amb la diada de Sant Jordi, el divendres 23 d’abril, i que es podrà visitar fins a mitjans del proper mes a Casa Saladrigas. La proclamació del veredicte del concurs tindrà lloc en una data encara per definir, un cop hagi passat la diada de Sant Jordi.

1617792213Repartiment Murals a les Escoles (5).JPG

1617792213Repartiment Murals a les Escoles (9).JPG