Blanes. Blanes viurà a partir de demà els dies més intensos de la Setmana Santa 2021

A partir de demà, 1 d’abril, Blanes viurà els dies més intensos de la Setmana Santa 2021 des de tots els punts de vista, començant per l’operació sortida, que preveu la segona fase d’aquest període vacacional per aquest dijous. El darrer cap de setmana la Policia Local de Blanes ha tornat a registrar un augment del trànsit de vehicles, que ha estat lleugerament superior al què hi va haver en l’anterior.

Més concretament, aquest cap de setmana del 26 al 28 de març han arribat un total de 149.858 vehicles pels principals punts d’entrada per carretera, mentre que en l’anterior, del 19 al 21 de març, van ser 143.815 vehicles. Aquestes dues xifres evidencien un increment que volta un 50% més en relació al segon cap de setmana de març, del 12 al 14, quan es va registrar l’arribada d’un total de 99.601 vehicles pels tres principals punts d’entrada al municipi.
Cap de Setmana Total Vehicles 12 al 14 de Març 99.601 19 al 21 de Març 143.815 26 al 28 de Març 149.858

Previsió d’obertura d’establiments turístics

Aquest augment de visitants s’ha traduït durant els dos últims caps de setmana en un major nombre de persones passejant principalment pel centre i a la zona turística, així com gaudint de les platges de la vila, que ja compten amb els serveis bàsics propis d’aquest època de l’any. Si bé moltes persones són de segones residències –que aquests dies han tornat a obrir persianes i han recuperat als seus habitants-, també cal comptar amb d’altres visitants que s’hostatgen en establiments turístics.

En aquest sentit, l’Oficina de Turisme de l’Ajuntament de Blanes va fer un sondeig per tenir una radiografia aproximada prèvia respecte quins establiments tenien previst obrir per Setmana Santa i quins ho esperaven fer més endavant. Dels tres tipus d’allotjament, els càmpings han obert en un major nombre, un 90%, ja que del total de 7 que hi ha, només un d’ells ha posposat l’obertura fins a l’1 de maig.

Pel que fa a Hotels, Hostals i Pensions, del total de 17 establiments que hi ha actualment, van anunciar que obririen del 26 de març al 5 d’abril 7 d’ells. La bona notícia és que alguns d’ells ni tan sols van arribar a obrir l’any passat coincidint amb la temporada estiuenca, per tant es considera una bona notícia que ara sí que s’hagin plantejat posar-se en marxa. Quant a Apartaments Turístics, dels 25 que hi ha en total, han avançat que obririen 7 d’ells, tot i que en general tothom recordava que aquestes previsions es podrien complir o no en funció de les reserves.

Des del passat cap de setmana s’ha reforçat l’atenció, ampliant l’horari de l’Oficina de Turisme central de la Plaça Catalunya, i obrint el Punt d’Informació dels Pins, al cor de la Zona Turística. L’oficina de Plaça Catalunya ara obre de dilluns a diumenge, de 10 a 13 h i de 15 a 18 h, excepte el dimarts 6 d’abril –festiu a Blanes-, en què ho farà en horari continuat: de 9 a 16 h. Per la seva banda, el Punt d’Informació d’Els Pins també està oberta de 10 a 13 h i de 15 a 18 h.

Serveis per a blanencs i visitants

Aquests darrers dies blanencs i visitants han pogut gaudir de diversos serveis que s’han posat en marxa coincidint amb els primers dies de les Vacances de Setmana Santa i l’arribada del bon temps. D’una banda, s’han instal·lat 8 dutxes a les principals zones de bany, amb la previsió que de cara a la temporada de bany s’acabin de posar totes les que habitualment hi ha repartides arreu del litoral blanenc.

Anteriorment, les màquines excavadores ja van remoure la sorra per anivellar-la i deixar les platges a punt per poder gaudir-les, i amb posterioritat s’hi van instal·lar papereres de reciclatge a la sorra. S’ha reforçat la neteja de la sorra manual i mecànica, i s’ha intensificat la recollida de les deixalles llençades a les papereres a tocar de les platges. També es netejaran diàriament tant les dutxes com el mobiliari urbà.

Un altre servei que s’ha reforçat per Setmana Santa són els lavabos públics que hi ha a la platja de Blanes Centre, al Lloc de Socors de Protecció Civil Blanes del costat del Club de Vela. Des del passat cap de setmana i fins el 6 d’abril –quan finalitza aquest període festiu a Blanes- s’han ampliat els horaris respecte l’habitual atenció al públic. Funciona tots els dies des de 2/4 d’11 del matí fins 2/4 de 7 de la tarda.

1617214137Aparcament Pins-Centre - 1.JPG