Calonge. Calonge i Sant Antoni aprova el conveni amb el Consell Comarcal per impulsar l'ocupació

El Ple de Calonge i Sant Antoni ha aprovat el conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal del Baix Empordà per afavorir la inserció laboral de persones del municipi en situació d'atur. El conveni busca fomentar l’ocupació a través de 5 projectes: el Club de la Feina, el Campus d'Ocupació, el projecte 30 Plus, Projectes Singulars i el projecte de Formació Professionalitzadora. El conveni preveu que el Consell Comarcal dirigirà aquests 5 projectes i serveis d'ocupació adreçats a les persones aturades del municipi de Calonge i Sant Antoni i a aquelles que tenen especials dificultats d’inserció, així com a aquelles persones ocupades que busquen una millora de feina. També oferirà l'atenció presencial a les persones interessades a les dependències municipals.

L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni aportarà al Consell Comarcal del Baix Empordà 65.020 € per a disposar dels serveis acordats. Els serveis i projectes que preveu el conveni són:

Servei de Club de la Feina. Té per objectiu afavorir la inserció laboral de persones aturades o que volen una millora laboral i potenciar habilitats i competències personals per facilitar la recerca, a través d'un espai d'autoconsulta amb recursos, eines i suport tècnic. En concret, el Consell Comarcal adscriurà al servei del Club de la Feina un tècnic un dia a la setmana i un dia addicional quinzenalment.

Servei de Campus. Té per objectiu l’orientació, qualificació i millora professional i formativa dels joves. Pretén ser un punt de trobada per joves amb finalitats ocupacionals i de millora de les seves competències. Entre altres activitats, és un espai per aglutinar la formació per facilitar l’accés a l’ocupació i la millora contínua, a través de cursos, tallers, sortides i de contacte amb el món empresarial i educatiu. El Consell Comarcal adscriurà al servei del Campus un tècnic un dia a la setmana i un dia addicional quinzenalment.

Projecte 30 Plus. Té per objectiu formar i inserir persones en situació d'atur de 30 anys i més, preferentment d'entre 30 i 45 anys i de baix nivell formatiu. Es treballa per fomentar la inserció laboral de 8 persones aturades o afavorir que 8 empreses del municipi rebin incentius per a la contractació a través del programa.

Projecte Singulars. Vol formar i inserir persones en situació d’atur de 16 a 29 anys i de baix nivell formatiu. Es treballa per fomentar la inserció laboral de 2 joves aturats de Calonge i Sant Antoni.

Projecte de Formació professionalitzadora. Té per objectiu formar i inserir a persones en situació d’atur de 16 a 29 anys, amb subvencions a les empreses. Aquest servei està adreçat a persones joves del municipi inscrites al Campus o al Club de la Feina, empadronades al municipi, amb l’objectiu de reorientar el seu perfil professional i millorar la seva qualificació laboral. El programa es farà càrrec dels costos derivats de les hores que les empreses dediquin a formar i contractar durant un període determinat.

El conveni també preveu que el Consell Comarcal lliurarà una memòria tècnica dels serveis oferts als ciutadans i ciutadanes del municipi, on es reflectiran els resultats obtinguts durant aquest període i s’avaluarà el treball desenvolupat. També es constituirà una comissió tècnica de seguiment que es reunirà periòdicament per fer un seguiment de les actuacions desenvolupades i programar les que es considerin oportunes.

1617101119viver2.jpg
1617101119viver.jpg