Calonge. Calonge i Sant Antoni amplia la cessió del local per la Fundació Vimar

El Ple de Calonge i Sant Antoni ha ampliat la cessió del local que la Fundació Vilagran Maristany destinarà per ubicar-hi els seus serveis centrals. L'Ajuntament havia fet ja una la cessió d'una part d'un local situat a l'Avinguda de la Unió, i ara amplia a la totalitat del local aquesta cessió. D'aquesta manera la Fundació VIMAR disposarà d'un espai de gairebé 250 metres quadrats, 100 metres més dels que tenia cedits.

La Fundació Vimar traslladarà a aquest local de l'Avinguda de la Unió cedit per l'Ajuntament les oficines centrals. Es tracta d'un local comercial que anteriorment havia acollit el Rober Parroquial i Municipal. D'aquesta manera aquest local municipal conserva la seva funció social, un cop el Rober va finalitzar la seva activitat

L'acord permetrà a Vimar disposar d'un nou espai de gairebé 250 metres quadrats per instal·lar-hi els seus serveis centrals des d'on gestionarà les tasques d'administració i finances, la gestió de compres, de recursos i manteniment, així com els serveis de qualitat i innovació, recursos humans, comunicació, relacions institucionals i captació de fons. L'Ajuntament cedeix així aquest local situat a l'Avinguda de la Unió i la Fundació Vimar es farà càrrec de la reforma per adaptar-lo a les seves necessitats. Actualment Vimar té els seus serveis centrals a Palamós, en un espai que degut al creixement d'aquesta entitat ha quedat petit.

La Fundació Vimar gestiona a Sant Antoni la Llar Residència La Gavina, que dóna servei a 10 persones, ateses per 6 professionals. Aquesta residència té la seva ubicació en dos pisos cedits per l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni.

La Fundació Vilagran Maristany és una fundació privada sense ànim de lucre, constituïda l'any 1999 i que té com a principal objectiu promoure accions encaminades a afavorir les persones amb especials capacitats i que resideixin al Baix Empordà. Vimar, que actualment té 64 empleats, treballa perquè totes les persones amb especials capacitats del Baix Empordà tinguin acolliment residencial, atenció diürna i programa de suport a l'autonomia a la pròpia llar. En el marc d'aquest objectiu Vimar ofereix serveis de suport i serveis d'acolliment residencial en 7 centres en diferents poblacions del Baix Empordà per atendre les necessitats d'aquestes persones i promoure la seva autonomia, un dels quals està situat a Sant Antoni de Calonge.

El local on s'instal·larà Vimar ja tenia una funció social, ja que acollia el Rober Parroquial i Municipal, una entitat que es va crear l'any 1993, amb l'objectiu d'ajudar a les famílies amb dificultats econòmiques i subministrar-los roba, i des de llavors va anar creixent i ampliant el volum de roba que gestionava. Aquest servei funcionava gràcies a la participació de persones que de forma voluntària destinaven una part del seu temps a aquesta activitat. El Rober va tancar les seves portes per manca de relleu de voluntariat.