Blanes. Blanes s’adhereix un any més a ‘L’Hora del Planeta’ per lluitar contra el canvi climàtic

Una vegada més, l’Ajuntament de Blanes s’ha sumat a la celebració que tindrà lloc dissabte vinent, 27 de març, de l’Hora del Planeta, que transcorre entre 2/4 de 9 i 2/4 de 10 de la nit. Durant aquests 60 minuts, es demana que s’apagui la il·luminació dels elements més emblemàtics dels municipis que hi donen suport.

Es tracta d’un gest simbòlic per cridar l’atenció sobre la problemàtica del canvi climàtic, que també es fa extensiu a la ciutadania en general perquè apaguin els llums de casa seva. Ja fa més d’una dècada que el consistori blanenc es va adherir a aquesta iniciativa que promou l’estalvi energètic per lluitar contra el canvi climàtic, i des de llavors, any rere any, s’hi ha sumat.

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Blanes celebrada la setmana passada va aprovar fer efectiva una vegada més l’adhesió a la campanya internacional. Un suport que es traduirà a nivell pràctic en apagar la il·luminació de la façana de l’Ajuntament de Blanes, així com de les principals fonts ornamentals: a la Rotonda dels Focs, a la Rotonda de La Plantera, i a les Places Solidaritat i dels Països Catalans. Per fer-ho efectiu, l’acció s’ha coordinat des del Departament de Medi Ambient, amb el suport dels Serveis Municipals i l’empresa Aigües de Blanes.

Acte Simbòlic per denunciar la problemàtica del Canvi Climàtic

La campanya ‘L’Hora del Planeta’ la va iniciar l’associació mediambiental WWF (Fons Mundial per a la Natura) a Sidney ara fa 13 anys, al 2007, com un gest simbòlic per cridar l’atenció sobre el Canvi Climàtic, una problemàtica que avui dia ha esdevingut en una realitat a crits. Des de llavors, no ha parat de créixer el nombre de països i municipis que any rere any s’hi adhereixen.

El què es demana és un gest molt senzill, que consisteix en apagar els llums dels habitatges, negocis, edificis i monuments durant una hora. De fet, ja és un moviment mundial reconegut per milers de ciutats de gairebé 200 països que, durant les anteriors edicions, van apagar 17.000 monuments i edificis emblemàtics. La iniciativa uneix a ciutadans i ciutadanes, empreses, ajuntaments i tota mena d’institucions per lluitar contra el canvi climàtic i la pèrdua de biodiversitat.

2021, un any decisiu per a la protecció de la natura

Aquest any serà decisiu per a la protecció de la natura, ja que els líders mundials prendran decisions polítiques clau sobre l’acció climàtica, el desenvolupament sostenible i la natura. El proper mes de maig es farà la 15a Cimera sobre la Biodiversitat a Kunming (Xina), que s’havia de celebrar l’any passat i que es va haver d’ajornar per la pandèmia.

Aquesta reunió, juntament amb la Cimera Sobre el Clima 201 que es farà al novembre a Glasgow –una altra trobada que també va haver de ser ajornada per aquest any- seran dos moments fonamentals. L’objectiu és aconseguir un pla global ambiciós que transformi la relació de la societat amb la biodiversitat i garanteixi que, pel 2050, es compleixi una visió compartida de viure en harmonia amb la natura.

1616694229Cartell L'Hora del Planeta 2021 - CANVI.jpg