Blanes. Blanes ha acollit aquest dilluns el pas de la 1a etapa de la Volta Ciclista a Catalunya

Aquest dilluns Blanes ha acollit el pas pel terme municipal de Blanes de la primera etapa de la 100a Volts Ciclista a Catalunya, que tenia sortida i arribada a Calella després de fer un recorregut circular. Els amants del ciclisme han tingut l’oportunitat de veure de prop tot el què envolta aquest esdeveniment, encara que hagi estat d’una manera molt fugisser, quan han passats procedents del Maresme en direcció al veí municipi de Lloret de Mar.

En prevenció pel pas de la prova, la Policia Local de Blanes ha tallat el trànsit per la Carretera GI-682, la Carretera d’Accés a la Costa Brava, així com els seus accessos, poc abans de 2/4 d’1 del migdia. La interrupció del trànsit s’ha allargat fins ¾ d’1 del migdia, quan ha finalitzat el pas de tots els vehicles que precedeixen el pas del gruix dels esportistes, així com dels propis corredors.

Per poder controlar el pas de la cursa, la Policia Local de Blanes ha fet un desplegament especial d’agents, que s’han apostat en les diferents cruïlles de pas en les principals interseccions. S’han encarregat tant d’informar als conductors que s’hi adreçaven per preguntar-los el motiu del tall, com per indicar-los per on havien de seguir o, en el moment àlgid del pas de la cursa, vetllar perquè ningú no se saltés el dispositiu.

Durant el tall de trànsit, no s’ha permès circular per aquest vial ni tampoc travessar la carretera als vehicles que circulessin en direcció als barris perifèrics, i a l’inrevés: els qui vinguin dels veïnats cap al centre de la vila. La Policia Local de Blanes va instal·lar diverses tanques informatives al llarg del recorregut de la GI-682, així com als principals vials d’accessos la setmana passada per advertir als conductors sobre la interrupció temporal del trànsit per aquest vial de comunicació.

Al llarg del seu pas per la Carretera d’Accés a la Costa Brava, s’hi ha apostat diverses persones, tant de Blanes com d’altres poblacions, per poder veure de prop el pas dels corredors de la Volta Ciclista a Catalunya. L’expectació, no cal dir-ho, ha estat màxima en el moment en què el gruix dels esportistes ha travessat Blanes, aixecant aplaudiments en alguns dels trams per on han passat.

Una 100a edició molt assenyalada, difosa globalment a 190 països

La d’aquesta any és una edició molt assenyalada pels organitzadors de la Volta Ciclista a Catalunya, que arriba al seu primer segle de vida. Per això, està comptant amb una extraordinària cobertura mediàtica que permet que el seguiment de la cursa per part dels aficionats al ciclisme i a l’esport en general sigui textualment global.

Durant aquests dies, les imatges de la prova estaran arribant a 190 països dels cinc continents mitjançant 26 difusors internacionals. La cobertura de la Volta Ciclista a Catalunya dels operadors televisius d’abast global permet que les imatges de cada una de les set etapes que conformen l’esdeveniment arribin als cinc continents, segons el mapa de difusió televisiva d’ASO, l’empresa que comercialitza els drets televisius de la volta. Enguany també es compta amb la cobertura televisiva de 4 agències d’abast mundial: AFP TV, Reuters, EVS i SNTV.

La retransmissió al territori estatal està anant a càrrec d’Esport3, Teledeporte, Eurosport i Eitb, i com a dada important cal destacar que la connexió de les televisions amb drets d’emissió s’eleva fins a les dues hores diàries en cada etapa perquè ningú no es perdi cap detall de la cursa. Eurosport a tota Europa, Claro Sports a Llatinoamèrica, NBC Sports als Estats Units, Zhibo TV a la Xina o SBS a Austràlia són alguns dels difusors que emetran imatges en directe o en diferit, segons l’horari, de la volta del centenari d’edicions.

1616444818Pas Corredors Volta Ciclista 6.JPG
1616444818Pas Corredors Volta Ciclista 5.JPG