Blanes. Nou èxit de públic en la segona projecció del Cicle de Cinema Gaudí: ‘Terra de Telers’ al Teatre de Blanes

El Teatre de Blanes va acollir ahir al vespre la segona projecció del recent estrenat Cicle de Cinema Gaudí, registrant per segona vegada un notable èxit de públic. Amb el 80% de les entrades venudes, la projecció del drama històric ‘Terra de Telers’ va revalidar l’èxit de la primera sessió que va tenir lloc el passat mes de febrer amb la comèdia ‘La Boda de Rosa.

El cicle Gaudí és el circuit estable de Cinema Català programat pel Departament de Cultura de l’Ajuntament de Blanes amb el suport de l’Acadèmia del Cinema Català, i aquest 2021 s’ha iniciat com a principal novetat en la programació del Teatre de Blanes-Teatre de la Costa Brava Sud. La projecció ha coincidit amb la mateixa setmana en què el cinema català es vestirà especialment de llarg per acollir diumenge vinent la Gala dels XIII Premis Gaudí, l’esdeveniment cinematogràfic de l’any a Catalunya.

Precisament un dels principals atractius del Cicle de Cinema Gaudí és que es programen pel·lícules comercials d’actualitat, i en aquest cas ‘Terra de Telers’ es va estrenar tot just fa quatre mesos, el desembre de l’any passat. Dirigida per Frank Charansonnet, els papers principals estan interpretats per Alba López, Joan Massotkleiner, Miquel Sitjar, Ramón Godino, Montse Ribadellas, Angelina Llongueras, Queralt Albinaya, Jaume Montané i Sònia Guimerà, entre d’altres.

Propera sessió al Cicle de Cinema Gaudí: ‘Sentimental’, de Cesc Gay

La següent sessió del Cicle de Cinema Gaudí tindrà lloc el 15 d’abril, amb una comèdia dirigida per Cesc Gay i protagonitzada per Javier Cámara, Alberto San Juan, Belén Cuesta i Griselda Siciliani: ‘Sentimental’. Els protagonistes són el matrimoni format per Julio (Javier Cámara) i Ana (Grisela Siciliana), que porten més de 15 anys junts. Actualment, però, ja no es miren ni es toquen, i han fet del combat diari l’essència de la seva relació.

Una nit ella convida a sopar a casa seva als veïns de dalt, en Salva (Alberto San Juan) i la Laura (Belén Cuesta), una parella més jove, amable i simpàtica, però que té amoïnat al matrimoni protagonista pels sorolls nocturns que primer són una molèstia i potser després un estímul. Així les coses, la trama s’embolica quan els veïns de dalt els faran una inusual i sorprenent proposta que farà esdevenir la vetllada en una experiència excessiva i catàrtica per a tots quatre.

Estrenada l’octubre de l’any passat, la crítica especialitzada va deixar pels núvols el film dirigit per Cesc Gay. Més concretament, el crític de la revista ‘Fotogrames’, Juan Pando, va sentenciar: “Davant l’aclaparadora oferta de cinema que aposta per imatges tan imponents com buides de contingut, suposa una autèntica delícia topar-se amb una proposta com ‘Sentimental’, una cinta que sedueix amb paraules”.

Els cinèfils valoraran que es compari el llargmetratge amb la juganera ‘Un Dios Salvaje’ (Roman Polanski, 2011) i la imponent ‘La Huella’ (Joseph L.Mankiewicz, 1971). Sobretot el què es valora és que el film tracta amb unes bones dosis d’humor –que sempre és d’agrair- sobre la complexitat de les relacions humanes i la riquesa de la imaginació humana, que pot provocar arribar a conclusions errònies.

La impecable posada en escena i direcció de Cesc Gay es completa amb un elenc d’actors i actrius que interpreten amb brillant destresa els seus papers a base de la seva entonació de veu, mirades, gestos, somriures i picades d’ull d’indubtable ofici que li donen tot el seu sentit a cada paraula, cada frase. Les entrades, al preu de 4€, es podran començar a reservar a l’abril.

1616232308Regidor Cultura_ Albert Sanz.JPG