Blanes. Blanes acull el 27 de març l’estrena a l’estat espanyol de l’espectacle #BombollaSegura, un cant a l’esperança de la cultura en temps COVID

El proper dissabte 27 de març, coincidint amb el Dia Mundial del Teatre, Blanes allotjarà l’estrena a l’estat espanyol d’un espectacle que trenca totes les concepcions prèvies sobre aquesta matèria. Presentat amb el nom #BombollaSegura, s’inspira en el conegut lema #CulturaSegura, i vol transmetre l’experiència dels artistes en aquests temps, afegida a les sensacions que tothom, es dediqui al què es dediqui, haurà sentit durant el confinament.

La proposta és una performance inusual i engrescadora, amb una posta en escena que ja ho diu tot. S’emplaçarà a l’aire lliure, més concretament a la Plaça dels Països Catalans, davant del mar, on hi haurà una bombolla gegant i el públic se situarà al seu voltant, guardant totes les mesures de seguretat sanitària COVID, com és la distància de seguretat, mascareta i aforament controlat.

Per donar el màxim de facilitats perquè tothom qui tingui curiositat i ganes d’experimentar noves sensacions pugui assistir-hi, l’Àrea de Cultura i Festes de l’Ajuntament ha programat dues sessions: a 2/4 de 5 i a 2/4 de 7 de la tarda. Les entrades són gratuïtes, i cal reservar-les a través de l’enllaç https://www.teatredelacostabravasud.cat/ca/programacio/c/293-bombolla-segura.html

Guanyador de la beca SOS Cultura de la Fundació Carulla

L’espectacle té una duració de 45 minuts, i el protagonitzen el polifacètic músic blanenc Carles Marigó i l’artista de teatre físic Jaume Sangrà. La seva creació va guanyar la beca SOS Cultura 2020 de la Fundació Carulla, i és una performance distòpica que parla sobre el distanciament social en l’art, dissenyada per aquest moment històric i inusual que ha tocat viure a tothom des de fa un any.

Els dos artistes convidaran al públic a reflexionar sobre l’actual situació, exposant vivències personals però, sobretot, aportant una visió del futur plena d’esperança a través de l’escalf de l’art. S’utilitzen elements estètics que al llarg de tot aquest darrer any tothom s’ha acostumat a veure, utilitzats en aquest cas amb una intencionalitat expressiva evident.

La inicial sensació d’aïllament d’una persona envers el món anirà progressant per mostrar la necessitat de les relacions afectives i de la interacció social entre els humans. La música i el moviment a través de Carles Marigó i Jaume Sangrà, que exploren el llenguatge musical i gestual, són els canals que s’utilitzen per arribar al públic. El què han pretès els seus creadors és compartir el procés alliberador de l’art i transmetre un missatge esperançador.

La creació de Marigó i Sangrà, al Festival de Dansa Sismògraf 2021

Després de la seva estrena a Blanes, #BombollaSegura ja té una completa agenda d’actuacions. Una d’elles serà al Festival de Dansa Sismògraf d’Olot, l’epicentre de la dansa a Catalunya, amb una doble vessant: ser alhora un mercat i una festa de la dansa. L’espectacle es farà el dissabte 17 d’abril, i abans també s’haurà ofert l’1 d’abril al Festival de Pasqua de Cervera.

Carles Marigó és intèrpret, creador i improvisador. S’ha format com a pianista clàssic a l’ESMUC i al Conservatori Tchaikovsky de Moscou. Ha estat músic resident a La Pedrera, l’Atlàntida de Vic o el Zamus Zentrum Für Alte Musik Köln, a Colònia (Alemanya). També ha format part de projectes de música experimental, clàssica, jazz, tradicional catalana, teatre, dansa, etc. L’any passat la revista ‘Núvol’ li va atorgar el Premi Castafiore 2020 a la seva trajectòria.

Jaume Sangrà és Graduat en Teatre Físic per l’Institut del Teatre, i ha participat en nombrosos projectes escènics treballant amb Veronika Riedbauchová, Pep Pla, Miquel Górriz, Carles Salas, Joan Maria Segura, Helena Tornero i Xavier Erra, entre d’altres. És coreògraf del projecte Symphony i docent al Col·legi de Teatre de Barcelona. Forma part de l’equip de coordinació artística i docent dels Encontres CaixaEscena.