El CREAF constata el bon funcionament dels Urban Dog Nature en l’eliminació de l’olor dels orins dels gossos

El Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF) ha realitzat un informe favorable entorn a les proves pilots que a l’actualitat es duen a terme a nou municipis catalans, entre els que es troba Sant Climent de Llobregat, del sistema de recollida d’orins de gossos Urban Dog Nature. A l’estudi del centre públic de recerca del que formen part la Generalitat de Catalunya, la Universitat Autònomade Barcelona (UAB), la Universitat de Barcelona (UB), l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) i el Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), es conclou que “la combinació de pH alcalins i conductivitats elevades ens indica que s’ha produït una imbibició del material vegetal amb orins, i per tant que el dispositiu realitza la funció per a la qual ha estat dissenyat”.

Dels set dispositius estudiats, únicament un d’ells, situat precisament a Sant Climent de Llobregat, ha ofert una olor de mostra desagradable. En tot cas, el propi estudi conclou que “l’olor detectada a l’entorn no prové del dispositiu si no d’altres elements propers, com per exemple el paviment, impregnats d’orins”. En aquest sentit, des de l’Ajuntament s’ha volgut incidir en la necessitat de que els propietaris dels animals realitzin un ús correcte dels Urban Dog Nature ensinistrant adequadament els seus animals per tal que els orins no quedin disseminats en el seu entorn.

En total han estat dos els dispositius que s’han col·locat en diferents punts del municipi. El sistema de recollida compta amb un dipòsit al qual s’hi troben de restes de poda. Un cop aquestes absorbeixen l’orina, a més de neutralitzar les males olors, aporten nutrients a les restes per tal de crear un compost de major qualitat.

Informe