Jornada sobre la problemàtica dels abocaments al medi en episodis de pluja

La Diputació de Barcelona ha organitzat aquest dimecres, una jornada sobre la problemàtica dels abocaments al medi de sistemes de sanejament en episodis de pluja, amb especial èmfasi al compliment de la Directiva comunitària en l’àmbit de la política d’aigües pel que respecta a la seva protecció, conservació i millora per part dels ajuntaments, ja que aquests tenen competència sobre el servei de clavegueram.

En la jornada, adreçada especialment a càrrec electes, tècnics municipals i col·lectius professionals relacionats amb la planificació i gestió dels serveis urbans, s’han tractat aspectes com la normativa actual en matèria d’abocaments al medi de sistemes de sanejament, compartint experiències en l’aplicació d ela normativa i especialment, en la millora de les afectacions sobre el medi dels sistemes de sanejament, en episodis de pluja.

Així, el programa de la sessió s’ha dividit en tres blocs, un primer sobre el marc normatiu per part de d’Agència catalana de l’Aigua i en el que s’ha exposat el suport que es dona des de la Diputació de Barcelona en la gestió dels sistemes de sanejament als ajuntaments. Un segon bloc centrat en experiències en l’aplicació de l normativa en la que hi ha intervingut tècnics de l’Institut Català de recerca de l’Aigua, del Consorci Besòs-Tordera, de la companyia municipal d’aigües de Vilanova i la Geltrú i de l’ajuntament de Barcelona.

Un tercer bloc sobre mesures per a la minimització de les descàrregues en temps de pluja, en el que s’ha presentat el Pla tècnic per a l’aprofitament dels recursos hídrics alternatius de Barcelona, amb exemples com el de Cristóbal de Moura a Barcelona, o el projecte de gestió pluvial com a generador de ciutat, amb l’exposició del cas de Viladecans.