La Diputació de Barcelona, primera administració pública catalana en rebre la certificació AENOR de responsabilitat social

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, ha rebut aquest migdia, de mans del president d'AENOR, Carlos Esteban, el certificat de responsabilitat social que acredita que la corporació ha implantat un sistema de gestió que aposta per la responsabilitat social, el bon govern i la millora contínua, segons els requisits de l'estàndard internacional IQNet SR10. La Diputació de Barcelona es converteix així en la primera administració pública catalana que rep aquest reconeixement.

Durant la seva intervenció, Mercè Conesa ha destacat que «sabem que els moments que vivim no són senzills» i, per aquest motiu «sabem que és necessari aplicar el rigor i l'objectivitat  als procediments i, sobretot, disposar de totes aquelles eines i instruments que ens permetin arribar als millors acords i solucions».

A més de destacar que, aquest, és un certificat fruit de l'esforç i treball dels treballadors de la Diputació, també ha afegit que «és un primer pas per mostrar a la ciutadania que treballem amb rigorositat i amb excel·lència pensant sempre en el benestar de les persones».

D'altra banda, pel president d'AENOR  Carlos Esteban, «la implantació del referencial IQNet SR10 assegura que la Diputació de Barcelona realitza un abordatge integral i seriós de la Responsabilitat Social, demostrant que és una Institució sensible i amb una destacada vocació de servei».

A més, també ha afegit que «entre altres punts forts, l'informe d'auditoria destaca la qualitat del suport de la Diputació als municipis barcelonins en múltiples programes socials, la promoció de l'activitat en el tercer sector o la inclusió de clàusules socials i ambientals en la contractació».

Estàndard internacional

IQNet SR10 és el primer estàndard internacional de responsabilitat social que estableix els requisits per definir, implantar, mantenir i millorar el seu sistema de gestió, amb l'objectiu d'integrar-la en tota l'organització i contribuir al desenvolupament sostenible, considerant les necessitats i expectatives de les seves parts interessades. Fins al moment s'han emès 75 certificats IQNet SR10 a 16 països.

La Diputació aposta per integrar la responsabilitat social a l'estratègia corporativa com un model innovador que busca assegurar la millora contínua i fomentar el desenvolupament sostenible, així com contribuir a construir una societat millor. Per aquest motiu, la corporació aposta per un compromís envers la política local com un espai orientat al servei de les persones des de la proximitat, la responsabilitat i els valors.

Per la Diputació, el paper principal de les administracions públiques, en el foment de la responsabilitat social a Catalunya, és el d'assumir un rol capdavanter a l'hora d'introduir mesures internes que puguin esdevenir una referència per a d'altres organitzacions i empreses.