El Banc Mundial i Barcelona col·laboraran per desenvolupar tecnologies 'smart cities' a la capital catalana

El Banc Mundial (BM) i l'Ajuntament de Barcelona han signat un acord per col·laborar en la creació dels estàndards tecnològics de les ciutats intel·ligents a partir de l'experiència de la capital catalana en aquest camp. El BM enviarà a partir de juliol a Barcelona dos experts per col·laborar amb l'Ajuntament en el desenvolupament de tecnologies al servei dels ciutadans, que després es compartiran amb altres ciutats, especialment de països en desenvolupament. L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha signat l'acord aquest dimecres a Washington a la seu del BM, juntament amb el vicepresident de la institució, Sanjay Pradhan, i la vicepresidenta del BM per al Desenvolupament Sostenible, Rachel Kyte.

Després de la signatura del Memoràndum d'Entesa, Trias s'ha mostrat "feliç" perquè "l'aposta de Barcelona per liderar la tecnologia mòbil i les smart cities ha portat el Banc Mundial a col·laborar amb la capital catalana i convertir-la en punta de llança de les ciutats intel·ligents. Ens hem convertit en referents del mòbil i ara ho volem ser de les smart cities, i el BM ens ajudarà en això".

L'alcalde ha citat el Mobile World Congress i el Smart City Expo, que se celebrarà a Barcelona el proper novembre, com dos esdeveniments "tractors" per la capital catalana. A banda, l'operació no tindrà cap cost per l'Ajuntament, excepte per la cessió d'un espai municipal on treballaran els experts del Banc Mundial.

"Apostar per les smart cities només té sentit si és per ajudar la gent i això és el que agrada al Banc Mundial", ha assegurat Trias. Com a exemple d'aquestes tecnologies, l'alcalde ha citat l'enllumenat intel·ligent per estalviar energia, la mobilitat elèctrica, els indicadors de freqüència de pas del servei del transport públic, els dipòsits de recollida d'aigua controlats informàticament per evitar inundacions, o els serveis de medicina a distància a través del mòbil.

Per la seva banda, Kyte ha indicat que el Banc Mundial ha valorat l'estil de vida dels ciutadans de Barcelona per triar la capital catalana com a seu del seu centre d'investigació sobre les smart cities. "La innovació està funcionant al nivell de les ciutats i volen mostrar el que Barcelona està fent a altres ciutats del món. La gent vindrà a Barcelona per veure com funciona com a smart cities", ha conclòs la representant del Banc Mundial.