Tàrrega identifica amb codis QR dinàmics una vintena d'espais del Parc de Sant Eloi per donar informació al visitant

Sistema de l'empresa targarina Dispromèdia i el fotògraf Jaume Solé que permet variar els continguts de l'enllaç sense inhabilitar el codi

El Parc de Sant Eloi, la principal zona verda urbana de Tàrrega, ha incorporat des d'aquesta setmana una xarxa de codis QR en 22 espais d'interès com monuments, places, fonts, la popular ermita i altres punts de la serra. Fent ús de qualsevol aplicació gratuïta de captura en mòbils o tauletes, els visitants obtenen informació instantània sobre aquests elements des d'una plataforma web del sistema QRView. En aquest cas, es tracta de codis QR dinàmics, els quals permeten actualitzar la informació al web sense que l'enllaç quedi inhabilitat. La iniciativa és fruit del fotògraf Jaume Solé i l'empresa targarina Dispromèdia, que han desenvolupat el projecte amb el vistiplau de l'Associació dels Amics de l'Arbre, entitat gestora del parc municipal, i l'Ajuntament de Tàrrega.

Els codis QR físics, amb bany d'alumini

Els codis QR físics instal·lats arreu del Parc de Sant Eloi han estat realitzats per Josep Castellana, mestre de forja targarí. Són suports metàl·lics perennes, als quals s'ha aplicat un bany d'alumini a prova de bretolades. Tot plegat assegura el caràcter permanent d'aquesta nova prestació multimèdia. El Parc de Sant Eloi, un dels emblemes de Tàrrega, aposta així per les noves tecnologies a l'hora de divulgar el seu patrimoni entre els visitants. Els 22 codis QR col·locats fins ara suposen la primera fase del projecte, el qual continuarà properament fins assolir la cinquantena d'espais senyalitzats. Val a dir que el sistema QRView també s'ha desenvolupat anteriorment en làpides del cementiri de Tàrrega.

Enriquir la visita ampliant el coneixement del patrimoni

S'ofereix així un nou al·licient a l'hora de visitar el Parc de Sant Eloi, espai públic amb més de cent anys d'història i que alberga gran riquesa natural i monumental. A més d'acollir una setantena de varietat d'arbres, la serra també exhibeix 'i preserva- nombroses restes arquitectòniques d'antigues construccions rurals de la comarca. Tanmateix, s'hi han erigit monuments, places i fonts en record d'efemèrides i persones que han deixat empremta en la història de Tàrrega. És per això que es considera el Parc de Sant Eloi com 'un museu a l'aire lliure'

Fotografies: L'alcaldessa Rosa Maria Perelló; el regidor de Medi Ambient, Josep Castelló; i el president dels Amics de l'Arbre, Jaume Aligué; han presentat avui aquesta nova eina amb el fotògraf Jaume Solé i portaveus de Dispromèdia

1455717606Presentacio dels nous codis QR al Parc de Sant Eloi de Tarrega (1).JPG