Articles

Prealerta del pla PROCICAT per forts vents avui sobretot a Tarragona i Terres de l'Ebre

Protecció Civil de la Generalitat DGPC manté la Prealerta del Pla de Protecció Civil de Catalunya PROCICAT en base a la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) de forts vents generalitzats aquest matí i que es concentraran a les demarcacions de Tarragona i Terres de l’Ebre a partir de la tarda.

Les ratxes de vent, que seran de component nord-est, podran superar els 90 km/h i els 125 km/h a les Terres de l'Ebre, i les més fortes es produiran a les cotes més elevades. Al Pirineu i al Prepirineu és possible que es superi el llindar d’avís als cims.

Tot i que no s’han produït incidències greus, davant les previsions de forts vents i les afectacions que s'estan produïnt des d'aquest matí, sobretot a Terres de l’Ebre i Tarragona, Protecció Civil de la Generalitat demana extremar la precaució durant el dia d’avui en la mobilitat i en les activitats a l’aire lliure. També es recomana que els responsables i directors de les activitats extraescolars i esportives que es realitzen a l’aire lliure valorin, en funció de l’evolució meteorològica, la idoneïtat de dur-les a terme aquesta tarda. Fora d'aquestes demarcacions, Protecció Civil recorda que allà on bufa el vent fort, hem d'allunyar-nos d'aquells objectes inestables i que el vent pugui fer caure, com ara bastides, façanes en mal estat, etc.

L’SMC informa que s’ha arribat a ratxes de vent de 133 km/h al Perelló; 122 km/h, a Mas de Barberans; 97 km/h a Amposta, i 83 km/h al Vendrell.

El telèfon d’emergències 112 ha rebut aquest matí, entre les 8 i les 11.30 h, 8 trucades relacionades amb el vent.

Els Bombers de la Generalitat han realitzat, entre les 7.00 i les 12.00 hores del matí, 16 actuacions relacionades amb el vent (8 sortides a les comarques de Tarragona i 8 a les Terres de l’Ebre). La majoria d’actuacions han estat per retirar elements a punt de caure (rètols, planxes, tanques, etc.) o per fer sanejaments de façanes.

L’SMC també preveu que l’episodi s’allargui fins demà però els forts vents es concentraran al sud del país.

Consulteu els consells d’autoprotecció en situació de forts vents a www.gencat.cat/interior/ventades i els consells de conducció segura del Servei Català de Trànsit en cas de forts vents.