Actualització de l'incendi del Baix Empordà

Els Bombers de la Generalitat continuen treballant en l’incendi forestal del Baix Empordà per acabar de tancar tot el perímetre que encara està inestable en alguns punts. Durant la nit, hi han hagut alguns focus secundaris, però no s’ha complicat la situació de l’incendi.

Aquesta matinada, durant les tasques d’extinció, un Bomber ha patit una contusió toràcica a causa d’una caiguda per un desnivell d’uns dos metres d’alçada. El bomber ha estat atès i evacuat pel personal del Grup d’Emergències Mèdiques (GEM) a l’Hospital de Palamós, on es troba en observació en aquests moments.

En les tasques d’extinció han estat treballant durant tota la nit amb una seixantena de dotacions terrestres dels Bombers de la Generalitat i està previst que, tan bon punt claregi, ja s’incorporin els mitjans aeris (dos helicòpters bombarders, dos avions de vigilància i atac, dos hidroavions del Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente i un helicòpter de comandament).

D’altra banda, continuen desallotjades com a mesura preventiva les persones de Puig Cargol i d’algun mas aïllat. Cal dir, però, que el centre habilitat a Palamós no ha acollit a cap persona durant la nit.

Així mateix, remarcar que en el dispositiu d’extinció també continuen treballant efectius de les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF) de la zona, agents dels  Mossos d’Esquadra, de les Policies Locals, del Cos d’Agents Rurals, de Protecció Civil, del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) i de la Creu Roja, entre altres.