Articles

Protecció Civil activa l'Alerta del pla d'emergències Transcat per l'accident d'un camió que transporta combustible a Esparreguera

La Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha activat la fase d’alerta del Pla especial d’emergències en el transport de mercaderies perilloses per carretera i ferrocarril a Catalunya (TRANSCAT), per un accident a l’autovia A2 en el qual s’han vist implicats un autocar de l’empresa ALSA i un camió que transporta gasoil.

A conseqüència de l’accident una persona ha quedat atrapada i a hores d’ara ja ha estat alliberada.

Tot i que no s’han establert mesures directes de protecció a la població, cal evitar apropar-se a la zona del camió.

Els Bombers de la Generalitat han activat 9 dotacions que treballen per contenir la fuita del camió cisterna. Segons les primeres informacions, haurien vessat uns 5.000 litres d’un dipòsit de 30.000 que estan continguts al marge de la carretera.

El CECAT (Centre de Coordinació d’Emergències) ha contactat amb l’ACA (Agència Catalana de l’Aigua) i es descarten possibles afectacions derivades del vessament.

També estan treballant a la zona de l’accident efectius dels Mossos d’Esquadra, que han tallat la via en sentit sud (Lleida) i el Sistema d’Emergències Mèdiques, ha desplaçat 5 ambulàncies i 1 helicòpter medicalitzat i en aquests moments està atenent als ocupants de l’autocar.