Articles

Protecció Civil de la Generalitat activa l'Alerta el pla PROCICAT pels forts vents previstos avui a tot el territori

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) activa en Alerta el Pla de Protecció Civil de Catalunya PROCICAT, d'acord amb les darreres previsions del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), que indiquen que bufarà fort vent a gairebé tot el territori.

Segons la previsió de l'SMC, a partir del migdia s'espera l'entrada de forts vents que bufaran de component nord i oest, que poden superar el llindar dels 90 km/h, i que afectarà sobretot comarques del prelitoral de Barcelona i Tarragona i comarques interiors de Terres de l'Ebre. Les ratxes més fortes s'assoliran però a les cotes més altes, també en el cas de les comarques del Pirineu. Queden fora de la previsió de superació dels 90 km/h les comarques de Girona.

A la tarda el fenomen s'intensifica i s’estén a partir de les 19.00 h i caldrà extremar les precaucions, també al vespre, nit i matinada. Demà seguirà bufant fort. Bufarà molt fort pràcticament arreu i les comarques fora de risc, segons la previsió, són:  Osona, Garrotxa, Selva, Gironès, Baix Empordà i Pla de l'Estany. Les comarques amb major risc, sobretot a cotes altes, són: Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia, Conca de Barberà, Alt Camp, Priorat, Ribera d'Ebre i Terra Alta. Allà on bufi fort podrà superar els 90 km/h.

Aquest matí, el vent ja ha bufat fort en algunes zones, aquestes són les darreres dades de les ratxes màximes de vent: Vila-rodona, 91 km/h; Font-Rubí, 84 km/h (cota 415 m); Tarragona, 81 km/h; Alguaire, 77 km/h; El Montmell, 69 km/h; els Hostalets de Pierola, 68 km/h; Raïmat, 64 km/h i El Vendrell, 61 km/h.

Protecció Civil de la Generalitat aconsella extremar les precaucions allà on bufi molt fort, tant en la conducció (cal fer cas dels consells del Servei Català de Trànsit), com si ens trobem al carrer. També és molt important pels dies de Carnestoltes en els que ens trobem, en els que poden haver-hi elements ornamentals penjats de façanes, fanals, arbres, assegurar-nos que estiguin ben subjectats o bé retirar-los si ofereixen un risc.

També els veïns, a les zones on bufi més fort, haurien de recollir tendals i retirar elements que puguin estar inestables de balcons, façanes, terrats, per evitar que puguin caure.

La DGPC manté la Prealerta del pla NEUCAT

D'altra banda, la DGPC manté la Prealerta del Pla especial d'emergències per nevades a Catalunya NEUCAT, per la previsió de nevades de l'SMC.

A partir d'aquesta tarda, es preveu que nevi a cota 900 metres a les comarques de la Val d'Aran, Pallars Sobirà i Alta Ribagorça. Les nevades poden deixar gruixos de neu fins 10 cm.

Al llarg d'aquesta mateixa nit les nevades poden baixar a cota 800 metres a les comarques afectades i es donarà el fenomen del torb. Aquestes, es preveu que siguin més intenses durant la matinada i demà al matí.

Demà, segons la previsió, la cota de neu pujarà fins als 1100 metres i, a partir del migdia, és possible que afecti la resta de comarques del Pirineu i cap als 1200 metres al vessant Nord.

Davant aquesta previsió de situació meteorològica de perill per vents i per nevades, laDGPC recomana que us mantingueu informats en els vostres desplaçaments a través del web del Servei Català de Trànsit (www.gencat.cat/transit <http://www.gencat.cat/transit> ), als apartats Informació Viària i Incidències Viàries, i al compte de Twitter @transit. També es recomana que us informeu de la situació per les afectacions que es puguin derivar.

El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que en aquests moments per neu està tallada la BV-4024 entre Bagà i el Coll de Pal i és obligatori circular amb cadenes per la BV-4031 a Castellar de N'Hug, la C-142b per accedir al Pla de Beret i a la C-28 al Port de la Bonaigua.