Articles

Protecció Civil de la Generalitat demana extremar les precaucions en alta muntanya a l'Aran Franja Nord de la Pallaresa per l'alt perill d'allaus

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha emès per avui i demà una Prealerta del Pla especial d’emergències per allaus a Catalunya ALLAUCAT, pel nivell de perill FORT (4) (en l’Escala europea de Perill d'Allaus, en la que 5 és el nivell màxim), a l’Aran i franja nord de la Pallaresa (Val d’Aran, Pallars Sobirà i Alta Ribagorça), segons la darrera actualització de l’Institut Geològic de Catalunya (IGC).

Situació prevista per avui
Pel que fa a les allaus de placa de vent la situació segueix sent la mateixa ja que es mantenen inestables i es poden produir al pas dels esquiadors (pendents de 30º-35º) amb l’afegit que poden tenir mida suficient per enterrar a més d’una persona. Amb l’augment del vent, les properes hores, es poden produir de forma espontània.

A més, amb l’augment de la temperatura i la insolació, es poden produir de manera espontània allaus de neu recent humida i de placa de fons per sota dels 2.200 m.

Previsió per demà
Amb el descens de temperatures previst millorarà la situació per a les allaus de neu recent i humida i plaques de fons però la situació de plaques de vent inestables es mantindrà.

Mentre duri el perill d’allaus, la Direcció general de Protecció Civil de la Generalitat recomana molta prudència en les activitats d’alta muntanya, i sobretot no practicar l’esquí fora de les zones delimitades. Consulteu també els consells d’autoprotecció davant del perill d’allaus.

Preneu consciència del risc i extremeu les mesures d’autoprotecció. Escolteu la ràdio i la televisió i consulteu les webs d’informació meteorològica i viària i consulteu els butlletins de perill d’allaus (web de l’Institut Geològic de Catalunya

En cas d’emergència, si necessiteu ajut truqueu al 112 i en tot cas, seguiu les indicacions de les autoritats.